No menu items!

Bilantul de sfarsit de an!

Acelasi autor

12 Day Challenge: Trăieste cu adevărat!

Anul trecut v-am propus sa facem un bilant al anului ce tocmai a trecut. Anul acesta vreau să vă provoc să trăiți cu adevărat...

Cum să-ti găsesti sufletul pereche?

Toti cautam sufletul nostru pereche, dar nu știu ce facem că numai nu il gasim.  Mergem in Club, intrăm pe Romeo si nimic... Şi atunci cum...

Monopoly: Când se încheie jocul, totul se întoarce în cutie

Dragi Darkq-isti, După ce am citit cartea  "When The Game Is Over It All Goes Back In the BOX" scrisa de autorul meu preferat John Ortberg am...

Verbotene Liebe

Va recomand să vedeți Verbotene Liebe (Forbidden Love) un serial german cu tematica gay. Eu îl ador! Să vă povestesc pe scurt despre ce este vorba. În serial întâlnim...

Simon’s cat

Am găsit pe net un video super funny și am zis să îl împărtășesc cu voi. Seara faina tuturor!!  :mrgreen: Alexander
AlexanderUK
AlexanderUK
„Doamne, dă-mi seninătatea să accept ce nu pot schimba, curajul să schimb ceea ce pot şi înţelepciunea să le deosebesc."

Pentru că mai sunt numai câteva zile până la sfârsitul acestui an, vă propun fiecăruia dintre voi să faceți un bilanț personal și spiritual a anului ce aproape a trecut.

Este un bun moment pentru fiecare dintre noi sa ne analizam pe noi si viata noastra.

Sa analizam lucrurile care trebuie schimbate in viata noastra. Si să vedem ce am reusit sa schimbăm în anul ce tocmai a trecut.

Trebuie să ne uităm înapoi pentru a putea privi cu claritate înainte.  Trebuie vedem unde stăm bine și unde mai avem de lucrat cu noi.

Trebuie să raspundem fiecare dintre noi la următoarele întrebari:

Unde  sunt … si încotro mă îndrept?

Trăiesc eu viata care merită trăită cu adevarat?

Sunt eu nu om mai bun?

Fac eu o diferenţă în viaţa aproapelui meu?

Acum pentru prima oară în viața mea am ajuns să spun că știu unde sunt, dar nu am nici o idee încotro mă îndrept. Este prima dată în viața când nu știu ce se va întâmpla cu mine şi nu am nici cea mai mică idee încotro mă îndrept. Am încredere în Domnul că indiferent ce se va întampla finalul va fi unul fericit.

Totdeauna capul sus si privirea inainte!

 

Alexander

P.S. Sa nu văd pe unul ca pomeneste ceva de sfarsitul lumi, va spun eu sigur că nu vine în 2012.

Deci fara comentarii pe acest subiect. Vă rog!  😀

87 COMMENTS

  1. Nu ai de unde sa stii daca vine atunci sau nu sf lumii… nu sustin posibilitatea, dar nici n-as exclude, probabil s-ar putea intampla oricand ;))

    Cat despre bilant, felicitari pt initiativa.
    PS: Cum afli incotro te indrepti? Anyone?

  2. Pentru mine 2011 a fost un an relativ bun, n-am realizat ceea ce mi-am propus poate din prea multa teama de esec, sau din neancredere in cei din jurul meu sau in mine. Sfarsitul de an m-a indreptat catre un neasteptat sentiment de spiritualitate care m-a facut sa ma gandesc la cat de inutile sunt unele lucruri/preocupari/actiuni in viata. Am ajuns de unde am plecat, am mai invatat din cateva greseli, mi-am pastrat aceiasi ,,admiratori” dar nu mi-am facut deloc prieteni. Indiferent de esecuri ori neplaceri anul ce se termina a fost totusi un pas inainte pentru mine.

  3. Eu adun incredere in mine (*prefer varianta asta, si-l las pe domnul)
    in speranta ca o sa reusesc a gasi fericirea in lucrurile pe care le traiesc chiar in acest moment.

    🙂 Numai bine!

  4. Alexander, întâmplarea face ca, exact înainte să văd articolul tău, să vreau să scriu unul cu subiect comun. Și ca să nu repetăm triplarea de pe 1 decembrie, cred că este mai bine să vorbim pe „terenul” tău.

    O să încep cu sfârșitul. Nu cred că va veni sfârșitul lumii în 2012, dar sunt convins de faptul că ceva se va întâmpla. O modificare importantă în conștiința omenirii, un fenomen supranatural, ceva tot se va întâmpla. Nu cred că mai este doar o „teorie” aceea că nu suntem singurele ființe inteligente în univers (în acest sens existând destule semne și mărturii mai mult sau mai puțin credibile). Sunt optimist, pentru că eu consider că trebuie să trec prin orice fel de experiență din care pot învăța ceva în această viață, fie ea pozitivă sau negativă.

    îmi aduc aminte că anul trecut, de anul nou, mă aflam pur și simplu într-o stare tot rahatul, pentru că îmi anulasem toate planurile pe care le făcusem, ca să pot avea grijă de omul pe care îl iubeam în caz că ar avea nevoie. Iresponsabilitatea lui copilărească m-a făcut să îmi imaginez tot felul de scenarii negre și să nu îmi pese decât de faptul că probabil că eram singurul care îl putea ajuta. Cu toate astea, tot eu m-am ales cu înjurături care m-au rănit profund. Din această cauză mi-am propus fix la ora 00:00 a anului 2011 să îmi pese mai mult de mine, să respect mai mult legea firii și să nu mai încerc să mă opun ei, făcând pe salvamarul de suflete și trupuri pe care spuneam că le iubesc.

    Și ironia face că… la aproape un an de atunci, să realizez că cel mai important lucru pe care l-am învățat în acest interval a fost că atenția mea trebuie îndreptată doar spre prezent, nicidecum spre trecut sau viitor. Abia atunci ne putem bucura de tot ceea ce avem, de toți oamenii frumoși din jurul nostru și, nu în ultimul rând, ne putem bucura de noi înșine. Așa cum suntem, cu bune și rele.

    Un alt câștig a fost acela că am învățat să nu mă mai lupt cu sentimentele mele sau ale altcuiva. Am învățat că odată ce iubești un om, nu ai cum să încetezi să ții la el, nu ai cum să îl îndepărtezi sau să îl ignori, decât la suprafață, acest lucru dăunând grav liniștii interioare. Am învățat că dincolo de iubirea monopolizantă pe care o simțim și despre care vorbim atât de înflăcărați în anumite momente din viață sălășluiește o iubire liniștită, care ne oferă pace în suflete. Puterea iubirii este aceea că învinge lucrul cel mai înfricoșător pentru noi, oamenii: timpul. Iubirea nu are nimic în comun cu egoismul, cu interzicerea unor libertăți, cu posesivitatea, cu gelozia, invidia și alte sentimente de acest gen. Iubirea de care suntem în stare depășește cu mult aceste limite.

    Ce am mai câștigat în intervalul ce s-a scurs de la 1 ianuarie? Am început să mă iubesc pe mine însumi, să mă accept așa cum sunt, cu bune, cu rele și să fac pace cu acel eu îndărătnic ce mă punea în gardă ori de câte ori mi-era „lovit” orgoliul. Am învățat că sunt unic, sunt o alcătuire stranie a evenimentelor din propria viață, o mixtură de gânduri, sentimente, carne și alegeri ale destinului. Altul nu există la fel, așa cum altul precum oricare din cele 7 miliarde de suflete nu există. Am învățat că trupul meu nu îmbracă un suflet, ci că sufletul meu a ales să animeze trupul acesta.

    Am mai învățat că nimic nu este la întâmplare și că orice acțiune sau gând sunt o consecință a altor acțiuni, gânduri sau experiențe din trecut.

    Poate cel mai recent lucru pe care l-am câștigat anul acesta, și poate cel mai important, este o liniște interioară atât de familiară și plăcută, încât mă întreb ce anume a făcut să nu am acces la ea decât abia acum. A trecut foarte mult timp de când nu am fost atât de liniștit și senin. Și mă întreb chiar dacă am avut parte vreodată de această liniște neprețuită cu toate că îmi pare atât de familiară. Simt că apele mele au revenit în matca lor. Și cred că acest lucru influențează totul în jurul meu, atât lucruri, evenimente, cât și oameni. Se spune că fiecare om trăiește în propriul univers și că avem puterea (ca ființele divine) de a schimba universul din jurul nostru prin propria voință și putere. Și meditând asupra liniștii care m-a cuprins de scurtă vreme, încep să cred că are foarte multe în comun cu filozofiile de care vorbeam.

    Vă doresc tuturor din tot sufletul meu să simțiți ceea ce simt când scriu aceste rânduri. Cred că orice ființă umană merită această liniște, ca pe un dar de întregire.

     

     

  5. 2011 a fost un an de tot rahatul in care amn luat-o de la capat. Insa a fost un an bun. Am invatat sa incep sa ma temperez.
    Si mai ales, cred ca am inteles in sfarsit cum merge iubirea. Acum trebuie pus in practica.

    A si da.. am cunoscut un barbat care-mi.. ei bine.. gadila chestiuni – prin suflet!

  6. Pentru mine acest an a fost unul monoton. Am incercat sa fac schimbari in viata mea de zi cu zi si am incercat sa fiu mai bun(nu mi-a prea iesit:))). Per ansamblu pot sa spun ca in 2011 am descoperit ce vreau eu de fapt de la viata.

  7. FireMan asa ma simt eu de regula cand sunt obosit dupa distractia multa si nebunii continue in anturaje dubioase.

    Glumesc mai, chiar am simtit bucuria cu care ai scris acele cuvinte si iti multumesc pentru ele. De ceva timp nu am mai citit pe blog ceva care sa ma faca sa vibrez.
    Srprinderea a fost ca a venit de la tine, erai singura persoana din lume care NU credeam c-o sa ma faca vreosdata sa ii simt frecventa, dar viata ofera surprize, iar asta e una al naibi de placuta.

  8. @Cristymaykei

    hmmm. ai început să mă îngrijorezi. Cum adică eram ultima persoană de pe lume la care te-ai fi așteptat…? Adică eu ce-s? Diavol? :)) Beau aghiasma lui Avocatus să te conving că nu-s, dacă vrei.

  9. Deci să îți mai faci bilanțul pentru anul ce vine până în data de 21-12-2012, atunci cică se va întampla ceva:P

    Oricum sunt sigur că fiecare învată sau descoperă cateceva despre el cu fiecare an care trece.

  10. Mary fi liniștit că nu m-a înțepat. Eiii, mă aprind eu dar nu chiar de la orice. Oricum vă felicit pentru seriozitatea cu care ați tratat acest articol. Ați pus accentul asupra bilantului fără să intrați in conflict din cauza unui cuvant. Așa vă vreau, vedeți că se poate!

    Pentru mine a fost anul în care am intrat pe DARKQ, anul în care am mi-am facut prieteni noi. A fost un an bun din toate punctele de vedere.

  11. Hait, cei care vor să ajungă în rai, v-aţi dus pe copcă. Avocatus zice că suferă de autocombustie. O să ia foc şi raiuuuu’ :))
    Aiu iu iu iu iu iu iu
    Uite-aşa se rupe cuiu’

    On offtopic
    Statisticile spun că statisticile personale de final de an sunt cel mai adesea specifice celor NEmultumiţi de anul ce tocmai se termină şi care speră că odată cu încheierea lui se termină şi problemele şi insatisfacţiile lor. De asemenea, e de notorietate că cine îşi propune “chestii” de la 1, de Luni etc sunt cei care de fapt eşuează ptr că, în realitate, ei nu-şi propun să facă chestii ci speră că acele chestii SE VOR ÎNTÂMPLA… aşa… de la sine

  12. @FireMan iti multumesc pentru sinceritate, mi-a plăcut foarte mult mesajul tau. Ma bucur nespus pentru ca ai reusit sa descoperi linişte interioară.

    iti doresc numai bine

    Alexander

  13. @Nora

    Culmea face că și statisticile alea sunt o chestie teoretică, nicidecum practică (către care se îndreaptă sfaturile tale, aka „fă ceva pentru viața ta”). Eu sunt sătul de statistici, sincer să fiu. Tu nu?

  14. Dragule FireMan
    Io nu dau sfaturi din principiu, că-s egoistă şi nu vreau să înveţe şi alţii din înţelepciunea mea 😛

    Cât priveşte bilanţurile de final de an şi elanul ptr anul viitor, îl citez pe nea Ion Creangă (care nu mi-a fost lef, dar a fost pretin cu dl. Eminescu, de la care ştii că ţi-au plăcut foarte foarte multe): “Românul este greu până se apucă de ceva, că de lăsat, se lasă uşor” 🙂

  15. Nora,
    cu toata stima…
    Da lasa-l dracului in pace o data pe Avocatus…
    Cauti orice cacat sa te legi de el
    Deja m-am obosit eu sa va citesc dracu atacurile voastre
    Sinteti intelectuali, ce naiba?
    Esti fara suparare deja josnica..
    Nu cititi numai voi pe aici si arunca-ti o lumina proasta cu atacurile voastre de 2 bani…

  16. @Sergiu, citisem aseară mesajul ei și m-am abtinut sa-i spun ceva. Mă gândeam sa-i scriu un mesaj privat lui Robert poate își dă și el seama cine provoacă aceste discuții contradictorii care mie sincer chair nu-mi face plăcere și nu le caut.

    Multumesc pentru atitudine.

  17. Avocatus
    Nu ti-am tinut parte, dar deja nora sare orice norma se comporta ca ultima zdreanta deja.
    Nu sint de accord nici cu tine, dar ce e mult e mult si gata..

  18. @Sergiu, hai sa ne cenzuram totusi… Aici nu sunt zdrente… Doamne, mai copii… Unde sunt mai mult de trey gay iures iese! Pe cuv meu de onoare. Totusi, inca suntem in Decembrie, luna in care toti sa fim mai buni.. Din Ianuarie va puteti omora, insa luna asta nu-mi stricati atitudinea de ZEN ce-o am!

  19. Iaca pt voi… deja trecut:

    Ce parere aveti de fatuca asta? Asa ca bilant de sfarsit de an!

  20. gabriel
    ai devenit apostolul cu impacarea?
    parca ingeru gabriel avea ceva sabie in mina…sau folie de aluminiu :-)))))))

  21. sergiulică,
    Dacă vrei să obţii o reacţie de la mine, fie de nervi, fie de ciudă, fie să mă superi, să mă jigneşti, să mă înveţi minte sau să mă educi, trebuie să vii cu ceva inteligent, un sarcasm isteţ, o ironie mai fină etc.
    D-astea cu “eşti o zdreanţă”, zău, poate oricine. M-am străduit să mă simt jignită, dar nu mi-a ieşit.

  22. Oameni buni, Sergiu, vă rog frumos, încercați să nu mai folosiți cuvinte ieftine, chiar și atunci când doriți să jigniți pe cineva. Cred că nu numai eu, cât toată România, suntem sătui de mizerii. Vă rog frumos, nu vreau să șterg comentarii, nu vreau să modific comentarii… fiți voi înșivă, însă încercați să fiți demni.

    Gabriel Joao, nu mai face tu pe jandarmul. M-ai bălăcărit pe Planetromeo de nu mă mai spală nici marea și apoi mi-ai dat block ca să nu am ocazia să te enervez mai tare, nu da tu sfaturi de-astea de bun gust, că nu ești genul. Îți răspund și eu aici (că mi se permite): nu mă simt jignit de un om ca tine.

    Mă simt amuzat copios de îndârjirea cu care arunci cu noroi, în oameni care doar vor să te ignore, oameni care cred că nu meriți nici măcar atenția de a-ți citi elucubațiile virulente. Nu mă întâlnesc cu tine pentru că nu avem ce discuta și da, îmi spun părerea despre tine oricui vreau eu, doar doar îl voi putea face pe respectivul să nu se mânjească cu noroi doar pentru că nu pari chiar așa de bolnav la prima vedere. Sper, spre binele și liniștea ta sufletească, să îți dai seama că nu se merită să îți consumi timpul urând pe cineva.

    Pur și simplu nu se merită, pentru că urând pe cineva, ți se înnegrește sufletul în așa fel încât nici tu nu mai distingi murdăria și ți se pare un lucru normal. Dar probabil că e prea târziu pentru tine. Comentariul ăsta a fost o excepție de la hotărârea mea de a te ignora total. Dacă va urma iar o cavalcadă de jigniri și mizerii, voi reveni la greața pe care mi-ai provocat-o.

  23. @Sergiu,

    cred că ar trebui sa incerci la alta poarta cu comportamentul acesta de mahala. Ai grija cum arunci cu jignirile in stanga si dreapta pentru ca io m-am cam saturat sa stau sa fac pe politistu’ si, dupa cum am mai zis si la faza cu “bă fato”, data viitoare nu mai stau sa scriu comentarii ci zbori de pe blog.

    Mi-e deja mie rusine sa stau sa scriu comentarii in care sa va rog sa va temperati ca uneori sunteti ca niste dereglati psihic numa’ buni de bagat in camasi de forta si tranchilizati. Mi-e greata deja sa stau sa fac educatie cu niste oameni care au trecut de varsta la care ar fi trebuit s-o primeasca.

    Cum nu tin ca DarkQ sa foe populat chiar de catre oricine, jur ca asta e ultimul comentariu pe care il scriu in acest sens. Data viitoate DELETE si BAN direct. Fara povesti.

    Mai mult decat atat, unii dintre voi chiar nu se autosesizeaza? Nu se pot privi in oglinda? Frate, cand n-ai nimic a spune, taci dracu din gura nu incerca sa te agati de orice chitibuș ca sa jignesti.

    S-auzim de bine!

    @Nora,

    Imi cer scuze…

  24. Nora
    NU am incercat sa te jignesc…Nu am zis ca esti o zdreanta ci ca te comporti uneori ca una..e o diferenta…
    Am inteles ca ai ceva impotriva lui Avocatus, dar nici sa il tot ataci nu e corect
    Rezolva-ti problemele cu el pe privat
    Robert,
    Tot eu sint ala pedepsit?
    Cu ce te-ai saturat?
    Ce comentarii proaste am postat sau pe cine am suparat eu in ultima vreme?
    Nora ca se leaga de zile de Avocatus pe ea o iubesti, pe mine ma pedepsesti….Interesant.
    Nu se invirte viata mea in jurul Darkq…Lasa amenintarile astea, da-mi ban daca ti se pare corect si gata….

    • Sergiu, m-am saturat sa va tot luati unii de altii ca si cum ati fi niste inapoiati mintal care numai prin cuvinte dure si violenta verbala puteti spune ceva. Eu am incercat sa fac din DarkQ un altfel de mediu, un mediu in care ne putem intelege omeneste, civilizat, sa ne intelegem unii pe altii, sa fim buni samd. Unii pot, altii nu pot.

      Cat despre Avocatus si Nora, ei le stiu pe ale lor, lasa-i sa isi rezolve problemele(?), de preferat prin mesaje private sau mail.

      Concluzia este ca n-am sa va las (pe oricare din voi) sa umpleti blogul cu dejectii. Ori invatati sa va comportati civilizat, ori bâști.

      Si cu asta am incheiat discutia.

  25. Daca erai corect o opreai si pe Nora, nu imi taiai mie accesul….simplu…
    Nu ca ma ajuta accesul enorm, doar ca citeam mesajele mai usor…
    Sa sti ca nu esti corect de data asta…

  26. Pai pe Nora o iubesc. 🙂

    Tevatura dintre Avocatus si Nora a pornit de la rugamintea Norei catre avocatus ca acesta sa o ignore in tot ceea ce zice. Avocatus crede ca DarkQ instiga lumea catre ateism din cauza faptului ca nu propovaduim cuvantul Domnului in fiecare post sau ca unora sau altora nu le face o placere deosebita sa citeasca aceleasi povesti din nou si din nou.

    Uite, de exemplu AlexanderUK, a inteles treaba.

    Trebuie priceput ca nimeni n-are nimic cu D-zeu, cu religia samd, dar este neplacut ca prin orice portita ivita cineva sa faca propaganda religioasa pe un blog ca acesta.

    De acolo a pornit disputa dintre Avocatus si Nora, si nu vad de ce Nora sr fi/s-ar comporta ca o zdreanta, cum ai zis tu, in conditiile in care a cerut sa fie ignorata si ne-a spus ca s-a amuzat copios cand Avocatus a zis ca el e mai ironic de fel si ca este un defect profesional. 😉

  27. Daca erai atent si eu i-am oprit, nu am jignit-o pe Nora cu nimic…
    Pai asa spune…
    Uitasem ca nu e egalitate pe aici :-)))
    Noah nici o problema…pot trai si fara acces…
    Mersi oricum :-))

    • Eu sunt impotriva ideei de moderre a comentariilor pentru e timp aruncat pe geam aiurea. Mi-ar placea sa nu trebuiasca. Dar daca nu se poate… moderam.

  28. Robert!

    Imi pare rău că ai această părere despre mine. Am spus-o și altădată nu vreau să fac prozelitism, nu sunt fundamentalist și scopul acestui Blog nu este să promoveze religia. Am raspuns doar atunci când m-am simțiti atacat, jicnit.

    Dacă sunteți sinceri, fiți pănâ la capăt. Multi dintre voi fac parte dintr-o Biserică sau comunitate religiosă, așa că nu văd de ce nu ați lua voi o atitudine. Imi mentin oarecum părerea că ideologia moderatorilor promovează ateismul și atacă valorile creștine.

    E libertatea ta să-ți manifesti simpatia față de Nora, însă consider că in calitatea de moderator ar trebui (văd că te enervează acest cuvant dar nu găsesc altul) sa fii echidistant si să nu permiti nimănui să fie jicnit fără motiv. Dacă nu am jicnit cu intenție de ce mă condamni?

    Cu siguranță că sunt alte situri de specialitate unde s-ar putea discuta vrute și nevrute. Eu nu cred că e necesar să ne comportăm astfel: “îți place bine, nu la revedere”. Atunci cum mai putem cere: dialog, toleranță, acceptare………

    Dacă am repetat în mod scrupulos anumite idei, înseamnă că sunt convins de ele. Am mai vorbit cu tine odată despre rolul simpatiilor pe Blog și nu ai vrut să mă crezi, astăzi avem din nou dovada că ele există.

    Am vrut să-mi rezolv anumite chestii in particular dar persoana respectivă nu a acceptat acest lucru.
    Sunt consternat de această atitudine incorectă din partea ta și mai ales că nu vrei să respecti omul în limitele și capacițățile lui.

    Mi-am cerut public iertare, față de toți cei cărora le-am greșit, dar pentru tine nici acest lucru nu a fost de-ajuns. Mai mult nu știu ce aș putea face!

    • Avocatus, nu instiga nimeni spre ateism. Oamenii isi spun punctele de vedere care, da, de cele mai multe ori, nu sunt foarte pro-religie. Dar asta nu inseamna ca ei spun “Auzi ba credinciosule, ia nu mai fi credincios si treci la ateisti”.

      Cat despre simpatii, te asigur ca ele nu au nici o legatura cu chestiile care ma scot din pepeni, indiferent de cine le face. De ex. Fireman iti poate confirma, ca el stie bine ce si cum.

      Ca sa nu lungesc vorba, stiu ca voi nu dati in fapt doi bani pe acest blog. Pentru voi e un loc unde mai aruncati doua cuvinte, va balacariti, jigniti si incercati sa apareti intr-o lumina buna. Prea putini sunt cei care chiar au ceva de spus, si indraznesc sa isi spuna poveste cu riscul de a fi pusi indirect la zid ulterior. Tot asa, prea putini sunt si cei care prin comentarii vin cu ceva util la o discutie. Mai mult, ca ciondaniti intre voi ca si cum ati fi copii de gradinita. Nu stiu, dar mie mi-e greu sa citesc “ba fato”, “zdreanto” etc… nu pentru asta stau ca prostu cateva ore dintr-o zi sa mesteresc site-u. Si daca nu intelegeti… e treaba voastra, n-am ce cere.

      Dar acum, intreb si eu… l-ai vazut vreodata pe grid sa vina cu diverse apelative la adresa cuiva? Sa vorbeasca gura fara el? Sau essentials, equilibrium, gaybriel si altii? Ce dovedeste acest lucru?

      iar tu, ca un om matur ce te constitui si ca preot (cu atat mai mult) ar trebui sa realizezi ca n-are de ce sa dai apa la moara la comentarii ale unor oameni, chinuiti poate de soarta, care si-au pierdut speranta intr-o forta divina care ne iubeste si are grija de noi dar ne si condamna ca suntem gay in acelasi timp. Tu, daca iti cunosti ADEVARUL, traieste cu el, bucura-te de el si cu asta basta. Tu in primul rand esti pe acest blog gay in calitate de om bisexual sau homosexual si nu in calitate de mentor spiritual. Sunt o gramada de alte bloguri si site-uri de nisa unde sunt asa numitii credinciosi. Sti cum e? E ca si cum te-ai duce intr-un grup de detinuti inchisi pe nedrept, din cauza unor erori judiciace si le-ai spune ca justitia e dreapta.

      Nu vreau sa te simti lezat, te admir pentru curajul si puterea ta, dar nu vad nici o baza in aceasta lălăiala cu Nora. Ea barem ti-a zis ce a avut de zis, si te-a rugat sa o ignori sa nu ii mai raspunzi la nici un comentariu/parere. De aici si pana la a o face altcineva “zdreanta” (sau ca se comporta ca atare) e cale lunga, care tie, ca om integru ce vrei sa te constitui, ar trebui sa iti spuna ceva.

  29. Dupa modul cum am fost tratat consider ca nu mai am nimic de spus sau de comentat pe acest Blog. FireMan imi pare rau ca te dezamagesc insa atunci cand vezi ca esti nedorit e bine sa-ți vezi de drumul tău și să nu stai în calea fericirii altora.

  30. In randurile de mai jos reiese clar cum am Nora a șters cu mine pe jos! Insă le readuc în actualitate poate ajunge și Robert la o convingere.

    Poate găseşti combustie în dex şi-atunci îţi pui neuronii în mişcare
    @Nora nu am gasit cuvantul in dex, vrei sa mi-l explici? te rog frumos.
    Hait, cei care vor să ajungă în rai, v-aţi dus pe copcă. Avocatus zice că suferă de autocombustie. O să ia foc şi raiuuuu’ :))
    Aiu iu iu iu iu iu iu Uite-aşa se rupe cuiu’
    @FireManEu îţi recomand să citeşti biblia, nu doar s-o studiezi.
    Oh, Avocatus, una VICTIMA inocente de la hustitia…
    Nu ştiu nici de ce te străduieşti atăt să te placă şi să te respecte toată lumea.
    Cu toată sinceritatea (sau preferi să te mint?): eu nici NU TE PLAC şi nici RESPECTUL meu nu ţi l-ai câştigat. Crede-ma, nu vrei să ştii ce părere am eu despre tine. MASCA TA de marie tereză mă impresionează ioc.
    Uof, măh, părinte, fii umil părinte, întoarce şi celălalt obraz, părinte! Hmmm, sau poate mă iubeşti în taină şi vrei să fim COLEGI DE IAD…
    Avocatus, da’ nu mai bine ne ignorăm noi?
    Numai de iertarea ta nu-mi făceam eu griji acum. Hai, inspiră adânc şi pocaieşte-te, că nu suntem la concursul “Popa vs Femeia. Care-i mai al dracu’”

    Nu am folosit cuvantul “zdreantă”, dacă l-am folosit dovedeste-mi.

  31. @Avocatus,

    nu stiu cum te asteptai sa fi “tratat”. de-alungul timpului au fost o gramada de utilizatori care tot asa, au plecat pentru ca nu fost tratati cum trebuie.

    Mie imi pare rau ca te simti lezat, sincer. Dar nici nu pot sa stau sa caut la oua pe fiecare… doar, doar…

     

  32. @Avocatus, fii tu mai intelept decat cei care te jignesc si lasa-i in plata Domnului. Nu are nici un sens sa continuam sa punem paie pe foc. Lasa, uite, daca te linisteste, cand m-ai vedea cu tine si Nora va impac eu.

    Pe Nora o bagam la exorcizat.

    Hai, pupicii de rigoare si shake your hands.

  33. @Robert, nu susțin că sunt perfect nici pe departe. După cum vezi nu vorbesc fără argumente. Gata m-am liniștit.

  34. Am citit tot tot tot, însă fraza “Ca sa nu lungesc vorba, stiu ca voi nu dati in fapt doi bani pe acest blog. Pentru voi e un loc unde mai aruncati doua cuvinte, va balacariti, jigniti si incercati sa apareti intr-o lumina buna.” (a lui Robert) m-a făcut să întorc capul şi să-mi plec privirea, uitându-mă în gol.
    Gestul meu nu poate să-mi spună decât că ideea a rezonat neplăcut în mine. Asta neînsemnând că am greşit faţă de X sau Y, ci am greşit faţă de mine (eu îmi evaluez greşelile în raport cu propriul meu sistem de valori şi principii). Am simţit-o ca o palmă peste faţă, dar, atenţie, fără să consider că cineva MI-A DAT o palmă peste faţă, ptr că n-am perceput reacţia lui Robert ca pe un împărţit de pumni în stânga şi-n dreapta.
    Mă dezgustă stilul ăsta Avocatusian de copy-paste pe post de pâră de bebeluş răsfăţat, de stilul ăsta de în privat “mă dezguşti”, iar în public “sunt bun şi te iert” şi dacă odinioară nu-l respectam, acum deja îmi provoacă repulsie. Va trebui să găsesc o variantă (eu la mine) să nu-l mai văd/percep.
    Fraza asta a lui Robert m-a făcut pe mine să mă simt ru-şi-na-tă. Nu strict faţă de el şi munca lui, ci mai mult faţă de condiţia umană în sine, a mea şi-a altora ca mine (ptr că Robert a sesizat corect şi cei care au făcut excepţie) şi care, deşi reprezentăm o majoritate, nu înseamnă că suntem şi corecţi. Iată, practic, un exemplu grăitor care demonstrează că majoritate nu este întotdeauna locul în care să te aciuezi.
    Cum bine spunea Mark Twain “Ori de câte ori îţi dai seama că faci parte dintr-o majoritate, e bine să iei o pauză şi reflectezi”.

  35. Despre sergiu nu am făcut nicio precizare ptr că am înţeles că mai are câteva luni de trăit şi nu-mi vine deloc să mă străduiesc să enervez un om în situaţia asta, indiferent dacă-l plac sau nu.
    Cu toate astea, îi doresc multă sănătate şi (iar acum nu sunt ironică, ci foarte foarte serioasă) prefer să ne anunţe la un moment dat fie că s-au încurcat analizele, fie că acel căţeluş l-a ţinut în viaţă, prefer chiar şi varianta mitomaniei, oricare dintre ele o sper în locul celei fatale.

  36. De la bilant de an am ajuns la bilant de afurisenii la kilogram.

    Sincer propun un post special pentru Avocatus, unde sa se desfasoare in toata amplitudinea gandirii lui.
    Iar in schimb Avocats sa nu mai aiba dreptul sa aduca religia in celelate posturi.

    • Mai nu se pot imputa drepturi. Tot ce am cântat în toti anii ăștia a fost sa ne intelegem ca oamenii si sa vorbim frumos unii cu altii, să încercam ca prin sistemul nostru de gandire sa nu invadam libertatea de exprimare a nimanui siiii… s-avem parte de cat mai multa si mai buna.

  37. cristymaykei
    Religia în sine, ca istoric şi parcurs este un subiect care nu cred că trebuie exclus.
    Spre exemplu, eu chiar aş fi vrut să aflu mai multe explicaţii (sau potenţiale explicaţii) pentru discrepanţa dintre evanghelia după marcu şi cea după ioan în ceea ce priveşte ziua răstignirii lui iisus.
    Am mai pus de 2 ori până acum întrebarea, dar niciun susţinător al religiei nu m-a “auzit”.
    Istoria religiilor, în sensul strict al termenilor, face (sau ar trebui să facă, după opinia mea) parte din cultura generală.

  38. Oameni buni, lucrurile sunt mai simple decât par. Nu am nimic împotriva nimănui de pe acest blog (cu o singură excepție, dar asta este problema mea și încerc să fiu obiectiv), nici împotriva lui Avocatus, nici împotriva lui Sergiu, nici împotriva Norei. Bineînțeles că fiecare dintre noi rezonăm mai mult doar cu anumițe personaje ascunse sub pseudonimele noastre, nu este obligatoriu să ne coincidă opiniile. Însă ceea ce mă dezgustă este prostia și fudulia, atunci când vine din partea oricăruia dintre noi (uneori și din partea mea, recunosc). Fiecare avem slăbiciunile noastre pentru anumite subiecte pe care le discutăm, iar atunci când ne spunem punctul de vedere, uităm uneori că și celălalt este un om cu o anumită linie pe care își structurează credințele. Este foarte mic pasul, în aceste condiții, până la jigniri și cuvinte ieftine, „ironii ca defecte profesionale”, etc.

    Toți suntem într-o anumită limită subiectivi. Inclusiv eu, inclusiv Robert, Nora, Cristy, etc. Însă contează foarte mult felul în care ne afișăm acest subiectivism. Lumea de astăzi e plină de mizerii, când am început să contribui la acest blog, am văzut în el o rază de speranță că se mai poate crea și lumină, nu numai întuneric. Și, deși nu am fost eu constant, Robert a reușit să mențină o anumită decență, prin contribuția noastră a tuturor. În momentul în care lucrurile se „încing” și cineva își iese din fire atât de mult încât începe să vorbească precum la mahala, atunci mi se pare că acel cineva își bate joc pur și simplu de noi toți, nu numai de sine însuși. Dincolo de demnitatea pe care și-o pierde în ochii oamenilor cu viziuni mai largi asupra lumii, acela care nu-și poate controla ieșirile contribuie la dezgustul acelora care apreciază ceea ce facem aici. Și tind să cred că dacă Robert ar fi dat libertate nelimitată oricăruia dintre noi, DarkQ ar fi devenit un loc unde fiecare își varsă frustrările. Și nu cred că ar fi pe plac decât oamenilor care nu pot mai mult.

    Din propria-mi poziție (de moderator) nu îmi exercit acest privilegiu decât foarte rar, tocmai pentru că îmi place ca oamenii să  spună ce au de spus fără menajamente, însă când de exemplu un user precum Nora se alege cu epitete care mai de care, nu vă supărați, dar oricum ar fi ea, nu cred că merită. Este cel puțin un om inteligent. E adevărat că îi place să scormonească, să strecoare câte o aluzie încornorată, însă o face cu o deosebită finețe și, cred eu, măcar este sinceră și merită un minim respect. Are și ea, sunt convins, defecte, ca noi toți dealtfel. Însă în momentul în care ea este jignită, nu văd altceva decât grosolănie. Minimul de bune maniere (nu sunt expert în Codul bunelor maniere) ne-ar cere să ne stăpânim pornirile față de o doamnă, oricât de macho-man, realizați, dominanți sau bărbați am fi noi. Oricât de gay sunt (că cineva îmi spunea pe bună dreptate să mă lămuresc în privința asta și tot nu o pot face cu hotărâre) sau aș fi, totuși femeia rămâne pentru mine o ființă care impune respect, căreia nu i te poți înfige în gât cu prima ocazie când ai motiv (așa cum poți proceda cu un bărbat), oricât de „cocoș” ai vedea-o că e.

    Poate vă voi uimi puțin, însă Sergiu nu este lipsit de dreptate, deși a folosit el aceste mijloace neortodoxe. Consider și eu că Nora a exagerat „îngrămădindu-l” în colț pe Avocatus, care este și el om, ca noi toți. Am respectat întotdeauna la Avocatus faptul că nu caută să jignească, deși părerile lui sunt mai mereu dominate de sistemul său de valori (credința sa creștină), și nu de judecată obiectivă. Tocmai asta îl face (pentru mine cel puțin) o voce interesantă pe acest blog, la fel de interesantă ca și opinia unui psiholog (NU oarecare), la fel de interesantă ca și opinia unui corporatist de top, care taie și spânzură. Toți suntem culori care contribuie la tabloul DarkQ. Și din această cauză nu cred că „certurile” noastre trebuie să fie tărăgănate mai departe de subiectul unui articol.

    În aceeași ordine de idei nu înțeleg de ce lui Sergiu îi vine așa de greu să facă observații într-un mod mult mai plăcut pentru cel asupra căruia se îndreaptă… observația sa. Și CristyMaykei folosește un limbaj rudimentar uneori, dar este atât de comic, încât te bufnește râsul mai mereu și cred că observațiile sale sunt mult mai bine rumegate de cel asupra căruia se îndreaptă, iar acela nu se simte deloc jignit.

    De-a lungul timpului, am avut și eu porniri de acest gen, de a jigni și „spăla rufele în public” însă,  cu timpul și cu ajutorul observațiilor lui Robert, am înțeles că nu este demn să mă înjosesc atât de mult și nu este demn pentru ceea ce încercăm să facem în acest mediu online.

    De aceea, mă repet, sunt dezgustat de mizerii și ieftinături și vorbe aruncate din frustrare și mi-aș dori ca pe viitor toată lumea să privească lucrurile (în acest caz) din acest punct de vedere.

    @Avocatus

    Nu am instigat niciodată la nimic decât la libertatea gândului și a inimii. Libertate care de multe ori ne este obturată încă din fragedă pruncie prin diverse metode mai mult sau mai puțin ortodoxe: educația părintească, religia pe care NU o alegem de multe ori, educația civică, societatea, mediul în care trăim, apartenența politică, etc etc etc. Prin fiecare articol pe care îl compun îmi place să cred că provoc pe fiecare dintre cititor la a scormoni în gândul și inima proprie spre a-și revela puterea de a fi liber. Chiar dacă de multe ori ceea ce scriu contravine grav sistemelor de valori cu care sunt obișnuiți unii dintre noi (în cazul articolelor cu tentă religioasă- tu) , sunt sigur că după trecerea reacțiilor virulente pe care le provoacă cele citite, rămâne un semn de întrebare. Și acest semn de întrebare este scopul meu, ca autor. Dacă nu cred în religia creștină catolică sau ortodoxă, nu înseamnă că sunt ateu, așa cum dacă ție nu îți plac cârnații de casă, asta nu înseamnă că ești vegetarian. Ateismul este, după părerea mea, o premisă a oamenilor care se bazează strict pe cercetare științifică (sau pe logică pură) , deci nu cred că este un lucru așa de rău în principiu.

    Părerea mea este că iei prea personal atacurile mele la adresa Bisericii și ar trebui să îmi respecți mai mult judecata, atât mie (pentru că nu sunt atât de rău intenționat pe cât par), cât și altora de pe blog, inclusiv Norei, care nu este un oarece Terchea Berchea bun de șters cu el pe jos dacă nu se supune credinței creștine și respectului față de un preot. Te admir însă pentru că nu cauți să jignești, ci doar te „ataci”. Iar dacă cineva pune la îndoială ceea ce predici și tu reacționezi atât de … subiectiv, înseamnă că nu crezi cu adevărat în predicile tale, ci doar în aparență, chestie pe care o bănuiesc încă de când am citit cele scrise de tine. Trebuie să ai în vedere faptul că se prea poate ca părerile celor cu care intri în contact (inclusiv eu) să nu fie chiar atât de greșite pe cât te îndeamnă etica creștină să accepți că sunt.

    Mulțumesc pentru recomandarea de a citi Biblia, de curând mi-am propus acest lucru, pentru a putea analiza cu ajutorul „ochilor” minții de acum învățăturile lui Iisus. Am multe idei, pe care le voi scrie concomitent cu citirea NT și ți le voi trimite spre analiză.

    @Nora

    Ești un om capabil să se vindece singur după recunoașterea bolii. Felicitări! Văzând reacția ta aici, nu pot decât să mă gândesc la ideea că „ce păcat că ți-ai schimbat activitatea”. Ai fi fost, cred, de mare  folos eventualilor pacienți (clienți).

    @Sergiu

    Omule, fii bun și îngăduitor. Fiecare le avem pe ale noastre, dar nu cred că se merită să te enervezi, mai ales acum. După ce îți revii cu sănătatea, promit că te duc la o sală de box și o invităm și pe Nora, căci sigur poate face față. 🙂 Ești un om prea sensibil la jigniri și din cauza asta este foarte simplu să te enerveze cineva. În momentul în care am aflat despre boala ta m-am simțit cumva cu inima cât un purice, pentru că în trecut, recunosc, am contribuit la accentuarea nervozității tale cu bună știință, dorind să îți răspund cu aceeași monedă. Însă ți-ai recunoscut greșeala… și acum… nu văd de ce îți menții această virulență față de alte persoane. La telefon mi-ai părut mai degrabă un tip glumeț, și nu răutăcios. Cred că îți face mult mai bine să zâmbești (se crede chiar că râsul are efecte curative) decât să îți consumi nervii.

    @CristyMaykei

    Religia sau spiritualitatea este un subiect puțin comun cu „treburile” inimii, de care ne mai apucăm să povestim noi pe-aici… și cred că nu ar strica nimănui ca DarkQ să apară mai sus în Google decât website-ul BOR, foarte sincer vorbind 🙂 (ok, sunt răutăcios)

     

  39. Avocatus sti bine ca am apreciat de multe ori ceea ce tu ai spus in lungul timp de cand esti pe blog si NU numai eu ci si alti autori/cititori.
    Si tot asa de bine sti ca am luat atitudine cand ai luat-o pe aratura.
    Sper ca ai inceput sa ma cunosti cat de cat, ca sa sti ca nu vorbesc degeaba, fara motiv, mai ales in ceea ce te priveste pe tine, fiindca stiu cat de suparacios esti.

    Sincer de multe ori dai o pata de culoare DrkQ-ului si pentru asta imi placi mult.
    Dar cateodata parca zici ca esti in transa si nu vezi lumea decat prin bruma de creier ramasa de la spalatura facuta de religie.

    Cand o sa ne accepti si Tu pe noi? Asa cum suntem NOI?
    De ce ai asteptari care nu se pot concretiza pentru singurul motiv ca lumea nu inseamna doar viziunea ta? Si doar religia ta.

    DE multe ori si eu sunt surprins de reactia altora si chiar daca ma simt lezat in prima faza, cel putin cand ma linistesc analizez lucrurile din toate punctele de vedere cunoscute pana la acel moment.

    Dar astept sa ma linistesc. Asta ca sa am mintea limpede si sa pot sa gandesc nealterat de conceptii.

    Nu este prima oara cand n sntem de acord cu ceva si fi sigur ca nici ultima oara, asa ca te rog frumos lasa stilul cu, imi iau jucariile si plec la mama sau mai grav o dai in martiriat. Nu te prinde si mai mult nu face bine nimanui.

    Esti ca un copil cateodata maaa copilule rasfatat.

  40. Nora o sa devi fata mare sigur cand vei afla raspuns la caea intrebare.

    Robert nu lua ad literam, era doar o manifestare la insistenta de care si tu in multe cazuri te-ai plans.
    Si apoi vederea nuielei si gandul ca poate o simti pe pielea ta, nu inseamna obligatoriu si durerea folosirii ei.?

  41. Bilantul de sfarsit de an. Personal? Nimic iesit din comun. Pe blog? Mai multe certuri , sau contradictii care duc acolo. Si cum sa mai isi exprime si lumea noua un gand, ceva? Probabil sunt unii care ar vrea sa adere pe-aici dar cum sa faca asta cand vad comentariile , mai mereu in afara subiectului si pline de spini aruncati cate cineva? Sunt zile cand nu prea am timp decat sa intru seara sa vad ce mai e nou, citesc articolele cu drag si interes, dar a ajuns sa-mi fie teama cand dau inspre comentarii. Ba Sergiu e prea scarbit de viata asta si arunca cu cate ceva, ba Avocatus se ia la tranta cu Nora, si astea sunt conflicte noi, sa nu uitam de altele, si e pacat , sincer. Niste oameni inteligenti sa o tina tot asa… pe un topic ne spunem pareri, pe altul, in paralel, certuri.
    Tensiunea e cuvantul de ordine. Prea multe ciondaneli, multi smiley fara rost, multe “fatah ” (tks lui Robert ca a sfasiat cuvantul)… cand am intrat pe blog prima data era altfel, chiar foarte atragator !
    Then and now…

  42. Multi dintre voi repeta obesesiv faptul ca eu ma leg de principiile religioase, inclusiv Robert. Iubitilor, dragilor, prietenilor va rog foarte mult să-mi aduceți și argumentele în acest sens.

    Citiți măcar ultimile mesaje și spuneți-mi dacă am pus ceva divin in ele! Despre mine cred că m-am liniștit în privința asta.

    Adi imi cer scuze pentru exemplul negativ pe care l-am dat.

  43. Avocatus sigur nu ai pus ceva divin, numai EL poate pune divinul acolo unde se poate manifesta ca sa-l vedem noi.

    Uite vezi Avocatus? un singur cuvant si gata discutia interminabila pe tema religiei.

  44. STIU tocmai de aceea te menajez pe cat pot, dar incearca sa ne menajezi si tu pe noi te rog.

  45. Sincer sunt profund dezamagit, nu pot să zic mai mult.

    Am fost așa de fericit când am vazut pe telefon ca am 50+ comentarii am zis in gandul meu ce super deci pana la urma aricolul meu este bun de ceva. Ma grăbeam să ajung acasa să să intru să citesc și să postez si eu.Ca sa vad acum acasa ca se discuta pe cu totul alta tema.

    Ai dreptate @Adi tensiunea e cuvantul de ordine și certurile la fel.
    Nu este ok deloc,daca intră cineva pe acest articol nu stiu ce impresie o sa işi facă.

    Dacă nu aveţi ceva bun de spus, atunci mai bine nu spuneţi nimic.Se aplică tuturor!

    Lăsați răutatea și prostia vă rog din toată inima, mă doare foarte tare când vă că se întâmplă lucruri de genul.

    Și așa viața este cum este, măcar aici să putem avea părtăsie unul cu celalat și să ne ajutăm cât putem. Să fim uniţi şi să încercăm să ne apropiem și să nu ne departăm. Să fim ca o familie.

    Voi toti cei ce sunteți aici pe Darkq sunteți familia mea. Eu așa va consider.

    Nu trebuie sa fim tot timpul de acord unul cu celalat, certuri vor mai fi si ne intelegri dar sa nu uitam un lucru că sutem o familie.

    Atunci să lăsăm răutatea și să o inlocuim cu iubirea și cu răbdarea.

    Alexander

  46. Nora,
    Faptul ca mai mai citeva luni de trait nu ma face slab nici nu imi pling de mila nici nu sint de mamaliga sa nu accept sau sa nu rezist la critica..
    Asa ca nu ma menaja..
    NU iti accept nici urarile de insanatosire nici nu mi le doresc pentru ca par false si pline de fatarnicie..
    Trebuia sa te uiti de mult in oglinda sa vezi ca nu faci bine , ai folisit orice prilej motovat sau nu sa il calci pe avocatus in picioare..
    Trebuia sa ia un sfarsit si cearta voastra…
    Fireman
    M-ai cunoscut destul de bine, imi place sa rid, sint pus pe glume, insa mi-a sarit siguranta vazind ca Nora nici cum nu se opreste din atacuri..
    Termina cu visele astea, cu facutul de bine si vindecate etc etc pentru ca sti bine ca nu se va intimpla..
    In rest tine-o tot asa…
    Adi
    Ai dreptate in mare parte, insa sa scri ca de cite ori intri pe darkq vezi un Sergiu scarbit de viata mi se pare o exagerare enorma…
    Nu cred ca am jignit sau am avut treaba cu cineva de la cearta cu un-tip pina acum…
    RobertG
    Esti singurul care m-a suparat si jignit enorm
    Nu te-au deranjat certurile si jignirile dintre Nora si avocatus care dureaza de saptamini nici nu ai facut ceva sa ai potolesti, INSA, de indata ce am zis eu ca nora se comporya deja sub orice nivel ai sarit pe mine, ca sa bat la alta poarta, ca pe aici nu mai sint bine primit doar pentru ca i-am oprit sa se mai certe…
    Ai fost foarte incorect la faza asta si nu te credeam asa…
    In rest la toti va urez un an nou mai bun in 2012..

  47. Eu inteleg că multi sunt iritati când se aduce discutia despre Dumnezeu.

    Frica este mare ştiu, mulți vor să trăiască în viață cum vor ei și nu vor să audă sau să găndească că există Dumnezeu. Dacă are ajunge să descopere că întradevar există atunci ar trebui să traiască o altfel de viața și muți nu vor acest lucru. Aici este problema la multi, le este frică să descopere adevarul. (nu va suparați pe mine – eu asta cred.)

    Dar trebuie să fim open sunt subiecte care trebuie discutate.
    Fiecare este liber sa aleaga dupa aceea.

    Nu o sa vin pe fiecare articol sa va bat la cap, dar unde este cazul o sa intervin.

    Alexander

  48. sergiu
    Asa ca nu ma menaja..
    Fals – nu pe tine te menajam, ci pe mine

    NU iti accept nici urarile de insanatosire nici nu mi le doresc
    Perfect – Te rog să mi le restitui prin serviciul de curierat rapid

    pentru ca par false si pline de fatarnicie..
    Corect – PAR

    Trebuia sa te uiti de mult in oglinda sa vezi ca nu faci bine , ai folisit orice prilej motovat sau nu sa il calci pe avocatus in picioare.. Trebuia sa ia un sfarsit si cearta voastra…
    Da, trebuia, trebuia, trebuia şi pentru că toate trebuiau să poarte un nume, li s-a spus sergiu

    insa mi-a sarit siguranta vazind ca Nora nici cum nu se opreste din atacuri..
    Când ajunge curierul la mine cu urările, îţi trimit prin el o siguranţă.

  49. Nora,
    Vezi acum esti de viata
    Asta e Nora pe care o lauda Fireman
    Vezi ca se poate si altfel, fara sa stergi cu nimeni pe jos?
    Am ris foarte copios, sint multumit daca am reusit ca tu si Avocatus sa va evitati, pe bune dura deja prea de mult certurile voastre…

  50. Ptiii, când am făcut gluma cu autocombustia, ai luat-o drept ironie. Acum, când am fost ironică, cică glumesc şi sunt de viaţă.
    Meeeei, tu ori eşti pe invers?

  51. Exista un proverb spaniol care spune ca potcoava care suna nu-i bine prinsa – se aplica foarte bine celor care suna intr-una goarna despre credinta lor. In realitate, acestia sunt nesiguri de credinta lor, iar prozelitismul pe care il fac e, subconstient, o incercare disperata de a se convinge pe ei insisi. Dintre toate religiile pe care le cunosc, admir (fara sa si impartasesc) iudaismul – acolo prozelitismul nu exista. Din contra, este descurajat, pentru ca ei stiu ca admitand neofiti religia se strica, se corceste, cum s-a intamplat cu crestinismul.

  52. @Corneliu sa ramanem al subiectul articolului, este mai bine.
    Pot sa-ti raspund foarte usor dar cu alta ocazie si in alt articol, nu aici.

    Alexander

  53. Nora,
    Am prins ironia, insa a fost placut
    Adica cum pe invers?Sa imi placa femeile?
    Nu, nu sint mai pe invers, imi plac barbatii:-))
    stai sa imi sterg balele ca mi-am adus aminte de blonda de la pagina 5

  54. Nora~ (re: #51)

    Discrepanța la care faci referire, cea dintre modul în fiecare dintre cei patru autori ai celor patru evanghelii înțelege să relateze episodul crucificării, este numai una din multiplele neconcordanțe prezente în relatările Noului Testament. Aceste nepotriviri au constituit subiectul unor nesfârșite dezbateri, întinse pe parcursul a sute de ani și stinse întrucâtva odată ce textele biblice au început să fie studiate în mod riguros de arheologi, istorici, lingviști și hermeneuți.

    Originea și stilul celor patru autori sunt în mod cert deosebite, la fel și datarea textelor acestora – toate la cel puțin 50 de ani după ce presupusul eveniment al răstignirii a fost consumat. Dacă reținem și faptul că fiecare autor se adresa unei alte comunități (chiar unor naționalități diferite! – de pildă, romanii având față de greci sau de iudei un cu totul alt profil de receptare, mai ales în ceea ce privește calendarul religios) putem înțelege de unde provin diferențele dintre evanghelii.

    O mențiune specială merită Evanghelia după Ioan, aceasta fiind de departe cea mai puțin preocupată de acuratețea faptică a relatărilor, dat fiind că evenimentele au în ochii acestui autor mai degrabă o importanță spirituală și metafizică, ceea ce le conferă o cu totul altă ierarhizare decât cea strict cronologică.

    Întrucât ar fi prea complicat să sumarizez toate argumentele care explică diferențele de relatare, am compilat o listă de adrese web care conțin cel puțin o parte dintre răspunsurile posibile la întrebarea ta:

    http://www.religioustolerance.org/chr_john.htm

    http://theatheistobserver.wordpress.com/2009/07/30/

    http://theatheistobserver.wordpress.com/2009/08/15/

    http://workmenforchrist.org/Bible/BC_Jesus_Nets.html

    http://biblelight.net/pasover.htm

    http://us1.harunyahya.com/Detail/T/EDCRFV/productId/8373

    http://www.comereason.org/bibl_cntr/con110.asp

    http://www.infidels.org/library/modern/paul_carlson/nt_contradictions.html

    http://www.gospel-mysteries.net/gospel-john.html

    http://www.bookofjesus.com/bojchron.htm

    http://www.gotquestions.org/four-Gospels.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gospel

    http://www.errancywiki.com/index.php?title=Category:Jesus_Interrupted

  55. @grid
    Mulţumesc, o să le iau la puricat. Am citit ceva argumente până acum, însă toate se poticneau la un moment dat. Nu am recunoscut niciunul dintre link-urile din lista ta ca fiind bifat de mine, ca atare, lectură nouă e.

  56. Am uitat să zic că eu mă declar un fan al lui Ioan, care nu se prea sinchisește de date (și, probabil, nici de fani n-are nevoie, că el e pe treaba lui). Însă mi-a făcut plăcere munca de cercetare 🙂 (drept pentru care am făcut și un mic update la comentariul anterior).

     

  57. griduleee
    Acum, dacă ai ridicat 2 degete, mă mănâncă să te mai întreb şi altele.
    Spre exemplu, mi s-a aplecat de cât am citit despre judecata de apoi şi tot nu am găsit răspunsuri la întrebarea mea.
    O rugăminte (cu temei sau fără): aş vrea să nu presupui că de fapt am o NEVOIE interioară de răspunsuri. Am obosit de această presupunere inteligento-psihopupu, chiar şi de la persoane care ştiu că eu aşa mă documentez în general, indiferent de subiectul abordat, consider că a te informa înseamnă a afla şi pro-urile şi contrele, nu doar ceea ce rimează cu cunoştinţele prezente.

    PS. Fii atent cum tocmai am presupus că s-ar putea să presupui :))
    PS2. De curiozitate: Când spui că te declari fanul lui Ioan, ai în vedere varianta SCRISĂ de Ioan sau varianta DUPĂ Ioan (lingvistic vorbind)

  58. Nora~

    Păi nici n-am presupus, că de-aia am așteptat al treilea cântat al cocoșului până să mă pun pe căutat 🙂 . (Acu’ sper să nu mă întrebi dacă a nu presupune înseamnă automat a ști , că n-aș ști ce să răspund și nu vreau să fac presupuneri…)

    Fan de Ioan sunt, tehnic vorbind, dincolo de cuvinte (fără ca asta să însemne că ader la una din variantele de text “după” Ioan). Având în vedere că până în prezent nu a fost descoperită niciuna din variantele originale ale celor patru evanghelii și că tot ce avem disponibil sunt doar niște transcrieri (făcute de scribi ai vremii după niște documente de negăsit), alterate și acestea printr-o suită de traduceri mai mult sau mai puțin reușite în toate limbile pământului, rezultă că nu prea poți să te bazezi pe ce citești dacă vrei să rămâi un purist convins, fidel autorului până la capăt.

    Din fericire, Ioan se sustrage nevoii de acuratețe a traducerii, ba chiar și nevoii de text original, întrucât drumul pe care merge el poate fi ușor de recunoscut – fie și numai după miros. După cum se știe, toate traducerile trădează textul de plecare, însă și trădarea poate fi simțită, astfel că nu e neapărat un inconvenient pentru fanii adevărați. Numai carnea iubirii are gustul trădării. Doar la idoli nu se poate umbla; alterarea sfinților e chiar binevenită, pentru că asta demonstrează tocmai cât de inatacabili sunt.

    Nu știu ce nedumeriri ai cu privire la “Judecata de apoi”, dacă e “de la Ioan cetire” sau nu, dar mă voi încumeta să-ți răspund – asta până nu-i trecută vremea.

    😎

    PS: Nu degeaba Evanghelia după Ioan a devenit până la urmă un text canonic, în ciuda puzderiei de teologi cârcotași care i s-au împotrivit, pe motiv că nu concordă și nu cadrează cu celelalte trei evangheli (zise “sinoptice”). Și, pentru ca paradoxul să fie total, cea mai liberală dintre evanghelii e susținută cel mai tare de teologii conservatori.

  59. @grid
    O să-mi formulez variantele de răspuns pe care mi le dau la propria-mi întrebare şi-atunci te inopinez. Mulţam de ofertă

  60. Gaybriel
    Normal, ce te-aşteptai?
    “Şi a zis Nora să se facă lumină şi s-a făcut lumină” (Facerea)

  61. Ce aveti de va comportati ca niste fetiscane gravide. Avortati odata galma si treceti peste. An nou, drama noua.

  62. “deci cum sa va zic eu așea mai bine … Adam… a fost soția lu’ … lu’ Cristos! ”

    Uite mă că se confirmă căCristos era homalău. Îl suspectam de mult cu haremu’ ăla de 12 😀 Și se puteau avea și copii, că Eva era fata lor 😀 😀

  63. La mine anul nou decurge asa: 4x red bull, munca, apoi shit faced in the subway towards god knows where.

    V-am pupat si la multi ani.

  64. Smog, adresează-ți ție în primul rând acele sfaturi! Dacă le poți „înghiți”, treci mai departe și oferă-le și celorlalți!

    Gaybriel, you gayalizer!!! 🙂

  65. Bilantul personal? Hm, nici nu stiu cu ce sa incep…

    In primul rand, am inteles un adevar crunt: faptul ca oamenii inseala, mint si fura… O stiam deja, numai ca acum am inteles ca nu trebuie sa acorzi incrdere prea mare oamenilor. Daca te simti prea singur, i-ati un animal de companie… el o sa aprecieze mai bine increderea ta…

    Apoi, pe plan profeional am ajuns intr-o treapta superioara, zic eu, al carierei mele. Din pozitia pe care o aveam in firma am invatat cate putin din productie, relatiile cu clientii, relatiile cu furnizorii, personalul angajat, pe scrut – management… Mai am foarte multe lucruri de invatat, dar, eu zic ca sunt pe drumul cel bu…

    Din punct de vedere al vietii sentimentale, a fost un esec total… Am inceput 2011 cu cineva aproape… pe parcursul anului am mai avut inca 2 persoane, numai ca acum la final de an, sunt tot singur si asta ma deprima… Aici pot sa spun cu voce tare ca a fost un dezastru!!! Sper ca 2012 sa fie mai bun…

    In ceea ce priveste familia, am inteles ca “ei sunt eu”, de fapt. Stiu ca suna aiurea dar acesta este adevarul… Un mare ganditor spunea ca cel mai fericit este omul care se gandeste la prezent si atat!!! Eu il contrazic pentru ca trebuie sa stii de unde vii si incotro te indrepti, deci trebuie sa ne cunoastem trecutul si sa vedem cu ochi buni viitorul, nu credeti?
    Oricum, am realizat ca familia este cel mai important lucur si de aceea o sa o plasez pe locul 1 in ierarhia prioritatilor mele pentru 2012.

    Sanatatea? A fost ok, nu am avut probleme grave. Am descoperit ca suport mult mai bine frigul decat caldura! Acesta este o noutate pentru mine…

    Din punct de veder financiar, anul 2011 a fost un an bun. Mi-am realizat toate obiectivele din punct de vedere economic. Sper ca 2012 sa fie cel putin la fel ca anul ce se va sfarsii peste doar o ora…

    Per totatal, concluzionand, anul 2011 nu aofst un an mai rau sa mai bun ca ceillalti ani… A fost doar un an cu multe asteptari si tot atatea impliniri…

    La Multi Ani si sper sa aveti un an bun!!!

Comments are closed.

Vezi si...

Ai scos barierele si ai crezut ca nu voi trece de ele

Aceste randuri le-am primit de la cineva, in mail. Aceasta povestioara are urmatorul rezumat: Doi tipi, impreuna de cateva luni. Barierele relatiei inchise se ridica la un moment dat. A doua zi dupa intelegerea facuta, unul din ei manifesta interes pentru o aventura. Celalalt gusta reversul. Here we go: Tu dormi. Ai ajuns acasa foarte...

Articole din aceeasi categorie