No menu items!

Cantece bisericesti la proiectia de film LGBT din cadrul Lunii Istoriei LGBT

Acelasi autor

Queer Night – cel mai de succes sir de evenimente LGBT din Bucuresti!

Am luat contact prima oara cu Queer Night acum vreo 2-3 ani, atunci cand l-am cunoscut pe Paul. Tanarul este ceva spectaculos, ne-am imprietenit imediat si...

Precizari din partea Asociatiei ACCEPT cu privire la schimbarea directorului executiv (Irina Nita)

Deci, sa va zic. Dupa primirea celor 5 randuri de la Accept, m-am decis sa le cer clarificari cu privire la schimbara directorului executiv....

Irina Nita NU mai este director al Asociatiei ACCEPT!

Astazi, am primit un newsletter de la Accept in care in 5 randuri anuntau ca Irina Nita NU mai este director al Asociatiei ACCEPT,...
Bogdan Istrate
Bogdan Istrate
Salut! Tot ce pot sa iti spun despre mine este ca imi place viata, in toate aspectele ei. Am activat in domeniul ONG vreo 10 ani. Am lucrat pentru ARAS (Asociatia Romana Anti-SIDA, Romanian Harm Reduction Network, INTEGRATION, Asociatia ACCEPT, Hands Across Romania si Fundatia Comunitara Bucuresti), am ajuns si intr-o companie pe o pozitie de marketing si apoi, m-am decis sa imi fac propriul meu business. Am fost membru de board IGLYO (International Gay, Lesbian, Bisexual, Transgender Youth Organization) si am castigat un premiu international al Fundatiei ERSTE pentru unul dintre proiectele mele. Scriu si pe Darkq.net atunci cand am ceva de zis. Ma enerveaza minciuna si manipularea, dar si persoanele incompetente. Hai, pa!

Aseara, la Muzeul Taranului Roman, un grup de peste 50 de protestatari au cantat mai multe cantece bisericesti ca raspuns la decizia muzeului de a gazdui cateva proiectii de filme LGBT din cadrul Lunii Istoriei LGBT, un eveniment organizat de Asociatia Accept.

Asa cum s-a intamplat si in cazul lansarii filmului documentar gay “Noi Doi”, protestatarii s-au infiltrat printre spectatori, iar la un moment dat, inainte de inceperea proiectiei, au inceput sa huiduie si sa cante ode bisericesti.

De parca toate acestea nu au fost de ajuns, la un moment dat, cu drapelul in mana, au intonat si imnul Romaniei. Asa cum se vede si din flmul de mai jos, protestatarii au ramas pe pozitie pana ce aproape toti spectatorii au ales sa plece de la eveniment. In paralel cu acest “Flashmob”, Alianta Familiilor si Provita postau prin oras mai multe afise cu care atrageau atentia asupra “pericolului pe care homosexualitatea il prezinta”.

afis

Ceea ce este cert este faptul ca aceste grupuri si organizatii sunt din ce in ce mai organizate, iar raspunsul comunitatii LGBT intarzie sa apara in timp util. Ce facem?

Copyright: Alexandra Carastoian

Previous article
Next article

64 COMMENTS

  1. Este trist felul in care s-a ajuns sa se puna problema. Adevarul este ca Romania nu isi doreste democratia – oamenii spera la milioane de dictatorii in care ficare are un sac fara sfarsit plin cu dolari si sute de femei acasa. Biserica o sa-i binecuvinteze si mantuiasca pe toti indiferent de ceea ce fac.

    In fine, cred ca deja a devenit irelevant. Atunci cand o sa vad tortele, primul zbor Tarom este al meu – asta daca nu da faliment.

  2. Ah si revin asupra articolului care l-am scris despre ceea ce se intampla in Irak. Asta ne asteapta pe noi toti daca nu actionam intr-o maniera eficienta.

  3. A venit si politia, insa nu a intervenit. Ceea ca am mai aflat a fost ca protestatarii au afisat simboluri naziste, ceea ce este ilegal. In acest moment, pe Radio Guerrilla este o dezbatere despre ceea ce s-a intamplat la MTR. O alta informatie utila este ca in sala erau in jur de 60 de spectatori: 50 de protestatari si 10 spectatori.

    Jandarmeria a mentionat ca nu au fost anuntati de eveniment pentru a asigura protectia spectatorilor. Au mai precizat ca au ramas in zona pentru prevenirea unui conflict. De asemenea, jandarmeria a mai spus ca Asociatia Accept nu a luat nicio masura pentru prevenirea acestei situatii.

  4. Adica au aruncat bila de la unii la altii. Orice persoana care protesteaza cu o zvastica sau un simbol nazist trebuie arestata. Este impotriva legii.

    Inca un exemplu de funademantalism care scapa miraculos prin acul legii.

  5. Ar fi fost interesant daca si grupul care organiza evenimentul sfg canta la randul lor cantece bisericesti, tinandu-se de mana, sub forma unui semicerc in fata protestatarilor. Data viitoare sa fiti pregatiti si pentru astfel de situatii, a se invata 2-3 ode bisericesti, si faceti pancarde pe care sa apara citate din Biblie care arata ca D.zeu nu e acord cu ura si invrajbirea, si le scoateti la inaintare daca e nevoie. Sau sarutati-va in fata lor pana pleaca ei.

  6. @Bogdan Istrate,

    “raspunsul comunitatii LGBT intarzie sa apara”.

    Stim cu totii ca reprezentarea comunitatii LGBT din Romania a schiopatat intotdeauna, pentru ca acum, atat Accept cat si PSI sa isi traiasca probabil cele mai negre vremuri.

    Oamenii cu potential au demisionat ori s-au reorientat (ma intreb de ce!?). Si a ramas… ce a ramas.

    Nu poti tine piept in Romania (si nicaieri in lumea asta) asociatiilor care se bazeaza pe conservatoriesm, religie, familie etc – cu… trei poze si doua prezervative. Sunt multe moduri de a face lucrurile si degeaba ne ferim sa o spunem, ar fi fost loc de mult mai bine.

    Pentru o chestie mai ampla, cu ecou… e nevoie de bani in primul rand, si apoi de gandirea foarte bine a ceea ce vrei sa faci. Dar pentru asta iti trebuie si oameni. Stim bine ca asa ceva in Romania nu a existat. Au existat in schimb miss-uri/misteri si alte evenimente minuscule al caror rasunet s-a oprit mereu intre peretii unui club sau altul.

    Deci, ne meritam soarta.

  7. Iata si raspunsul comunitatii:
    Accept si ActiveWatch organizeaza o conferinta de presa la care martorii vor povesti ce s-a intamplat la MTR. Comunicatul mai mentioneaza ca “Spectatorii au fost agresați verbal, iar angajați ai muzeului i-au sprijinit pe agresori. Echipajele de poliție și jandarmerie nu au intervenit, deși au existat mai multe sesizări de la participanți” Conferinta de presa va avea loc astazi la sediul ActiveWatch din Calea Plevnei nr.98, bloc 10C, la 16:00.

    Vă așteptăm în Calea Plevnei 98 bl 10 C la ora 16.00.

    Contact: Teodora Zăbavă teo.zabava@activewatch.ro

  8. @RobertG

    Tot ce pot sa zic este ca mi-ar fi placut ca a noastra comunitate sa fie intrebata despre ce isi doreste pentru ca doar asa poti face advocacy si lobby. Cat timp am petrecut la Accept, nu imi amintesc sa fi realizat vreun sondaj in comunitate din care sa ne dam seama care sunt cu adevarat prioritatile. Cat despre PSI, nu stiu daca ei isi stabilesc strategia in functie de nevoile comunitatii. Chiar nu stiu cum fac. Cumva ne meritam soarta pentru ca ne asteptam ca aceste organizatii sa faca ceva, cand de fapt, cateodata, am putea sa reactionam si noi cumva. Cat despre banii despre care vorbesti, acestia au existat si exista in continuare, doar ca poate nu sunt folositi asa cum ne dorim.

  9. Comunitatea gay in Romania nu exista. Si nici macar nu trebuie sa fie o comunitate. Teoretic, cetatenii unei tari care pretinde ca se afla intr-un regim democratic sunt egali in fata legii, asadar nu au nevoie de un statut privilegiat.

    Ceea ce nu intelegeti voi este ca atata timp cat oamenii vor canta “jos cu mafia homosexuala si sionista” si flutura zvastici de la pula lui Dracu pana la Harul lui Dumnezeu, homosexualii vor fi tratati si vazuti ca si cetateni de mana a doua.

    Singura organizatie care pot garanta cu adevarat drepturile omului sunt Natiunile Unite – UE si Comisia Europeana pentru Drepturile Omului (CEDO) au esuat si vor continua sa omita faptul ca desi Romania pretine a fi un stat laic si democrat in realitate nu este.
    ONU are capacitatea de a decide sau reglementa situatii fara acordul UE.

    Ura este industria acestei tari. Romania nu a castigat un razboi intr-o batalie cu o alta natiune insa castiga zilnic razboaie impotriva proprilor cetateni. Oricat de multa speranta are un om, aceasta se duce.

    Revenind, cine isi permite sa plece in vest sa o faca cat mai este timp. Cine nu, sa se roage pentru umbra.

  10. Si acum voi prezenta cateva opinii ale unor oameni care pretind ca sunt sanatosi psihic:

    Sursa: http://www.antena3.ro
    Link Original: http://www.antena3.ro/romania/scandal-urias-la-mtr-homosexualii-intrerupti-in-timpul-unei-proiectii-de-film-de-activisti-nationalisti-care-au-intonat-imnul-romaniei-si-cantece-bisericesti-204176.html

    Extrageri:

    1 – “Ce credeti voi ca Romania este scutita de smintelile Occidentului ?
    Astia ne smintesc cu democrato-liberalismul lor, cum ne-au smintit si rusii cu umanitarismul. Erau asa de umanitaristi rusii, de au omorat zeci de milioane de oameni in inchisori. Asa si occidentalii, sunt atat de liberali incat multi o sa-si piarda mintile in liberalismul lor. Nu-i asta sminteala cand o familie este formata din doi barbati/doua femei care pretind a fi soti ? Nu este asta o ravasire a omului ?

    Sa nu ne lasam dusi de nas de asa-zisii romani occidentalizati. Nu exista nicio diferenta intre european-asiatic-african,samd. Toti suntem oameni. Nu este nicio diferenta intre trairea acestora.
    De aceea sa nu credeti ca occidentalii sunt mai fericiti decat cel mai sarac african. Caci nu sunt. Sufletul are aceleasi trebuinte, care pot fi hranite cu aceeasi viata. Iar aceasta este viata in Hristos si ortodoxie. Occidentalii fac diferentieri de trebuinte dupa provenienta continentala. In realitate nu sunt”

    2- “sunt foarte multumit ca in sfarsit oamenii Bisericii iau atitudine. Daca traiam in Bucuresti mergeam sa protestez. Trebuie oprita distrugerea Romaniei, pentru binele copiilor. Nu e nimic fericit in a fi homosexual. ”

    3 – “F bine…Bravo tinerilor…nu ii lasati pe sionisti sa ne distruga !!!”

    Pe scurt, Romania, este o tara peponderent antisemita si homofoba.

  11. Sunt de acord cu Smog cu privire la faptul ca nu suntem o comunitate si ca poate nici nu ar trebui sa fim. Pe de alta parte vorbim de o tara in care nu toti suntem egali in fata legii. Spun asta pornind de la cazurile de coruptie pe care instantele din Romania refuza sa le rezolve si multe alte situatii in care sunt implicati demnitari romani. Cine mai are frica de lege cand se uita pe antene si vede ca toti scapa?

    @A.S.
    Tot ce zic este ca daca stam la mana ONG-urilor, trebuie sa acceptam ce fac. Daca vrem altceva, ne adunam mai multi, ne gandim cum si ce sa facem si sunt sigur ca vom reusi. Pot sa iti dau un exemplu si anume: am vrut sa creez un fond de finantare pentru initiative LGBT. In 3 zile am gasit 5 persoane care sa doneze minim 50 euro. Cu banii stransi direct din comunitate poti sa faci ce vrea comunitatea. Cu banii finantatorului, faci ce vrea organizatia implementatoare si finantatorul.

    Deci, de putut, putem! Important este sa si vrem!

  12. * Ma scuzati: cu banii finantatorului, faci ce vrea organizatia implementatoare si finantatorul.

  13. @Bogdan,

    Noi (comunitatea) nu avem cum sa reactionam in afara de a ne da cu parerea. Sau a da un Like la cate o poza de la vreun event obscur la care participa 20 de persoane. Si chiar si atunci cand o facem, oricum nu asculta nimeni sau, mai rau, daca parerea nu merge fix in aceeasi directie esti ignorat si ti se spune ca “esti impotriva comunitatii” si devii brust persona non grata. Asta e adevarul, din pacate.

    Romania are nevoie de un ONG cu oameni capabili, oameni care sa nu se comporte ca niste gaini decapitate care alearga de colo-colo facand in fond… nimic.

    De-aluncgul timpului s-au “sponsorizat” diverse activitati menite sa “lege” comunitatea.

    Comunitatea, din al meu punct de vedere, e unita – atat cat poate ea sa fie de unita. Gay-ii au prieteni, o viata sociala, job-uri, merg prin cluburi, stie cam orice analfabet ca trebuie sa foloseasca un prezervativ, exista Facebook, GayRomeo. Deci nu “coagularea” e problema.. gay-ii se coaguleaza ei intre ei ca iepurii, nu coagularea e problema.

    Eu de exemplu as merge mult mai mult pe imaginea pe care o au heterosexualii despre homosexuali.

    Pe de alta parte, da, traim intr-o tara in care persoane de 19-20-21-22 si multi altii inca traiesc cu mama si cu tata si nu isi permit sa se alature unei cauze. Altii au diverse job-uri… tot asa.

    Iar gay-ii care is out stau toata ziua pe Romeo si in cluburi tragand de cate o cola.

    Dar in schimb, toti se asteapta sa se faca, sa se schimbe… dar nimeni nu vrea sa se implice. Si-atunci… e asa cum e.

  14. @Bogdan @ Robert.

    In opinia mea Romania are nevoie de un Guvern care sa-si asume greselile facute de administratile precedente. Este nevoie de o revizuire a sitemului judicial, a celui civil si sanitar.

    Guvernul nu reactioneaza la aceste confruntari pentru ca este perfect constient ca nu poate sa retalieze impotriva a milioane de oameni care sunt dispusi sa-i goneasca pe homosexuali dincolo de campuri cu furci si torte.

    UE si Guvernul Roman accepta un compromis social – ofera un minim de protectie celor homosexuali insa spera ca in timp societatea va evolua pentru a modifica anumite amendamente.

    In momentul de fata daca s-ar anunta oficial ceva de genul “casatoria intre persoanele de acelasi sex este permisa pe teritoriul Romaniei” toti cei care s-ar casatorii ar fi haituiti pana la punctul in care viata le-ar fi periclitata – haituiti de acesti fundamentalisti care sunt intr-un numar destul de vast (BOR, grupari politice, etc).

    Astfel Guvernul alege sa nu se implice. Daca ar lua apararea ar fi discreditati de cei care i-au votat. Aleg sa nu reprezinte drepturile unei asa numite minoritati.

    Pentru a elimina costuri si divizii guvernamentale care sa monitorizeze si implementeze masuri pentru protejarea tuturor cetatenilor unei tari intr-o maniera eficienta, au creat ideea de ONG – o gluma pentru a genera un flas sentiment de expersivitate si siguranta.

    Este o teorie si o opinie personala insa scenariul nu este foarte departe de adevar.

    Ceea ce asistam este un esec guvernamental, un esec al democratiei.

    Adica jocul este atat de evident, este 101.

  15. @Smog, foarte bine punctat.

    Care partid de pe scena politica romaneasca si-ar permite sa spuna: “Ba, noi vrem sa legalizam uniunile civile intre homosexuali ca si ei is oameni!”.

    Nimeni.

  16. Nu cred că există o “comunitate”, sau dacă există nu cred că ea se vrea reprezentată în vreun fel anume (și mai ales printr-o organizație).

    Asta nu pentru că n-ar exista reprezentanți cinstiți și de nădejde, ci pentru că vizibilitatea aduce în general mai multe neajunsuri decât beneficii. Sigur, se poate aduce exemplul comunităților gay din afară, care au destule organizații cu mare impact social (pozitiv), însă și acelea nu pot opera schimbări decât la nivelul imaginii, ori nu despre imagine este vorba. Schimbarea mentalităților, mai ales într-un domeniu atât de sensibil cum este cel al orientării sexuale nu este prea mult ajutată de operațiuni de marketing al imaginii. Singurul câștig al unor astfel de campanii este cel educațional și de informare, însă atât percepția socială cât și legea nu operează decât la nivel superficial, determinând cel mult blocarea respingerii și toleranță, nu acceptare reală.

    Cu toate aceste neajunsuri, chiar și la campaniile de imagine se mai poate lucra. Atâta vreme cât homosexualitatea este prezentată ca o alternativă la normalitate, cu statut de “minoritate”, nimeni nu va înghiți gălușca – și primii care o vor scuipa vor fi chiar membrii comunității care știu foarte bine că statutul de minoritate este unul fals, atâta vreme cât normalitatea este un standard impus. Dincolo de faptul că majoritatea gay-ilor sunt nedeclarați, există un număr uriaș de persoane care deși n-au avut niciodată relații sexuale cu persoane de același sex și-au dorit acest lucru la un moment dat, dar l-au respins din diverse considerente (în primul rând ca pe un stigmat, dar poate și pentru că n-au avut omul potrivit alături care să-i determine să încalce un tabu).

    Așadar, ideea de minoritate care trebuie înțeleasă și apărată este contraproductivă și nu face decât să dea apă la moară contestatarilor. Da, oricine poate avea un copil, un frate, o soră, ba chiar un tată sau o mamă care să aparțină așa-zisei “comunități” (dacă ținem musai la ideea că există așa ceva). Trebuie respinsă ideea că homosexualitatea este doar o practică, sau un alt gen de iubire, sau un gând de care te poți scutura ca de praf la un moment dat… Cine poate judeca în ce fel trebuie să se apropie doi oameni adulți și vaccinați față de problemele vieții? Atunci, poate vom ajunge să urmărim polițienește toate formele de manifestare inter-umană a afecțiunii, nu doar apropierea sexuală…

    Chiar este nevoie să spunem că homosexualitatea este identică în toate privințele cu heterosexualitatea și că a reglementa apropierea sexuală dintre oameni doar pe baza genului (bărbat/femeie) este în sine o aberație, atâta vreme cât proclamăm egalitatea dintre sexe? Aaa, dacă vrem să ne întoarcem la mentalitatea de Ev Mediu, lucrurile se schimbă și altele sunt criteriile după care judecăm oamenii. Dar acceptarea homosexualității nu ține de acordarea unui drept sau de protecția unei minorități, ci de cu totul altceva – de acceptarea egalității între oamenii adulți și conștienți de faptele lor. Este o consecință firească a modului de viață modern, care nu are nevoie de false apărări și de armate de avocați, chiar dacă o mână de frustrați agită stindarde retardate.

    Uite și un articol de toată isprava:

    http://adevarul.ro/news/societate/fundamentalism-religios-vs-drepturile-omului-muzeul-Taranului-roman-1_5125e55400f5182b8586ddb2/index.html

    😎

  17. Este adevarat. Procentajul de extremism religios in Romania este alarmant de ridicat.

  18. In Romania nu exista protectie si justitie la o limita decenta, vedeti cazurile țiganilor gainari: politistii prefera sa le traga o bataie zdravana in cadrul sectiei, pentru ca o amenda nu rezolva nimic, daca ar fi sa ii trimita in judecata, nu sunt de ajuns inchisorile. Nu e corect. Referitor la protest, intrebarea e daca a existat o ilegalitate din partea protestatarilor fata de cei care au organizat evenimentul, excluzand insemne naziste. Daca nu, data viitoare raspundeti-le cu aceeasi moneda. Canta ode bisericesti? Cantati si voi laolalta. Huiduie? Huiduiti si voi. Daca nu ai ce sa schimbi in mentalitatea lor, macar sa ramana frustrati. Ce atata drama?

  19. De multe ori am admirat in voi curajul de a spune ceea ce ganditi. Am un gust amar prin faptul ca Biserica Ortodoxa nu condamna un astfel de comportament.

    Unoeri ma intreb daca nu cumva voi sunteti mult mai sinceri decat noi, va asumati propriile actiuni, propria mentalitate. Nu va este rusine de ceea ce sunteti.

    Cantecele bisericesti sunt doar folosite. Nu este Biserica cea care a “deranjat” o astfel de manifestare. Tind sa cred ca sunt doar niste minti bolnave care manipuleaza in numele religiei.

  20. Adi, aici nu e vorba de doctrina. A trecut timpul cand crestinismul s-a impus cu forta.

    As fi curios cine se afla in spatele acestei manifestari. Nu am fost educat in acest mod niciodata, si nici nu am sfatuit pe cineva sa se manifeste astfel.

    Extremismul va distruge mereu. Crestinismul a devenit o unealta de manipulare politica, culturala, si ideologica.

  21. @grid

    Eu cred ca exista o comunitate; pentru orice om exista o comunitate chiar daca vrea sau nu sa se identifice el cu ea. Daca exista istorie, literatura, arta, fotografie, filme, baruri, etc., gay, exista si o comunitate…gay. Unii vor accepta apartenenta la ea altii nu. Dar e bine sa nu se confunde comunitatea cu ONG-urile despre care vorbea Bogdan, sau vreo alta organizatie menita sa reprezinte aceasta comunitate.

  22. Avocatus, exista un motiv pentru care scrii pe blogul asta, ar fi culmea ca tu sa sustii vreodata ca Dzeu va trimite homosexualii in tuciul cu smoala. Cat despre biserica, are ea metodele ei de a sugera ca homosexualitatea este mare pacat, fara a face neaparat acuze directe. De ce oamenii il iau pe Dzeu in brate cand ne acuza? Nu spune ca au aflat ei de povesti precum Sodoma si G citind VT cap-coada.

    Cand ii spui unui copil din scoala primara ca Dzeu aproba numai uniunea dintre barbat si femeie, va crește cu aceasta idee intiparita in minte, iar la maturitate va avea dificultati in a intelege homosexualitatea, sa nu mai spun de educatia primita acasa. Dar deja ma abat de la subiect.

  23. Adi, nu stiu unde voi merge eu, darămite ceilalti.

    Religia din pacate este prost inteleasa. E de-ajuns sa arunci o privire la porunca iubirii care iti spune: “sa-l iubesti pe aproapele ca pe tine insuti”.

    Cunosc homosexuali care promoveaza religia, lucreaza in cadrul Bisericii, asa cum cred ca nu toti homosexualii sunt atei.

  24. Jenant… Si stau acum si ma gandesc de ce oare se intreaba Asociatia Accept ca nu au participanti la astfel de evenimente…
    Cred ca mult mai constructiv ar fi sa organizeze aceste evenimente intr-un loc privat sau cel putin sa isi ia toate masurile de precautie pentru ca sunt sigur e se poate mai mult decat ceea ce este in acest moment. Daca nu e posibil, sa le organizeze in sala mare a asociatiei.

  25. Grid(22), foarte interesant punct de vedere, doar ca usor utopic in raport cu societatea actuala si mecanismele juridice folosite in prezent.

    Cred ca reprezentarea intereselor unui grup de persoane se poate face mai eficient intr-o forma organizata, introducerea si sustinerea unor initiative legislative, de exemplu, impune o anumita “organizare”. Chestiunea cu “minoritatea” cred ca se refera mai degraba la faptul ca statistic homosexualii sunt mai putini numeric decat heterosexualii, pe de o parte, iar pe de alta parte, permite accesarea unor instrumente juridice gen “discriminare pozitiva” .

    Ideea acceptarii egalitatii intre oameni este un deziderat vechi de cand lumea, discutabil din punctul meu de vedere, (dar asta este alta poveste)…..singura egalitate reala intre oameni poate fi egalitatea in drepturi, iar cateodata pentru drepturile astea trebuie luptat ca asa functioneaza lucrurile deocamdata.

  26. Cand mergeam la biserica … tin minte ca se canta “piesa” asta din clip. Mi se pare foarte creepy. Sunt zile in care tot ce imi doresc este sa ma evapor.

  27. Când va muri religia atunci vom fi și noi acceptați de români. N-o să întâlniți prea mulți homofobi printre atei, iar aceia puțini care sunt, n-ar face niciodată ceea ce au făcut cretinii ăia.
    Apropos, cred că românilor, per ansamblu, nu le pasă prea mult dacă un partid legiferează căsătoriile gay. Altfel Năstase n-ar fi avut 50% în alegerile prezidențiale din 2004.

  28. Este oricum degradant ce s-a intamplat.

    Ar fi misto sa ne organizam si sa boicotam slujbele duminicale, cum zicea si Roy Cohn pe FB. 😀

    Sa ne adunam asa vreo 200-300, si sa dam buzna intr-o biserica si sa intonam I will survive cu steagul Rainbow in mana. Jur ca m-as duce. 🙂

    @Non_lose, una e sa se barfeasca despre cineva ca s-ar putea sa fie gay (mai ales in conditiile in care Nastase e casatorit, are copii, etc) si e alta sa existe un partid care (printre altele) sa ii sustina deschis pe homosexuali. In Romania, orice partid care ar face asta, si-ar semna automat “spanzuratoarea”.

    Un liberal-democrat din R. Moldova zicea anu’ trecut asa: “Noi in Partidul Liberal Democrat homosexuali si lesbiene nu primim. La noi ajung baieti de treaba. Noi ii verificam daca au orientare sexuala normala. Cum? Intrebam iubitele lor. Daca nu au o iubita, putem sa-i verificam prin baruri sau intrebandu-le prietenii”.

    Tu crezi ca aluia ii pasa de fapt de orientarea sexuala a unui simplu trecator de pe strada? Cu siguranta ca nu. Dar atunci cand majoritatea e suficient de batuta in cap, ii spui ce vrei sa auda, ca sa dea bine… adica sa nu dea rau… m-antelegi. 🙂

    @grid, daca ar fi sa privim lumea asta exclusiv prin gaura cheii (spun asa ca ceea ce spui tu, in opinia mea, ar fi/ar fi fost aplicabil doar daca societatea nu ar avea o istorie, un trecut si ar avea o constiinta blank… sau daca si-ar pierde brusc memoria si n-ar mai sti cine e), as putea fi de acord cu tine.

    Dar in conditiile in care negrii nu aveau voie in acelasi autobuz cu albii, in conditiile in care femeile nu aveau drept de vot, in conditiile in care “vrajitoarele” erau arse pe rug de cruciati, in conditiile in care inainte de ’89 homosexualii romani faceau inchisoare etc – nu pot decat sa trag concluzia ca vrei, nu vrei – tot se creeaza o comunitate: comunitatea negrilor (care azi suna ciudat, nemaifiind nicio dicriminare), comunitatea femeilor care is bune numai sa faca copii (care tot asa, nu mai exista) samd.

    Tot asa, exista si o comunitate LGBT. Si ea exista nu neaparat ca ne asemanam din punct de vedere al orientarii sexuale, ci mai degraba pentru ca din cauza orientarii noastre sexuale suntem pusi la zid.

    E normal ca orice grup discriminat fara un temei (si in cazul homosexualilor chiar nu exista niciun temei, pentru ca vorbim de doua persoane adulte – nu de un adult si un copil, nu de un un adult si o capra) sa fie revoltat si sa lupte pentru drepturi egale.

    Asa ca, in opinia mea, este absolut normal ca homosexualii sa lupte pentru drepturi egale cu ale heterosexualilor. Daca in toti anii astia nimeni nu ar fi facut nimic in sensul constizarii societatii ca existam si noi, probabil ca si in ziua de azi daca ne dadea in gat vreun vecin, venea duba politiei si ne lua pe sus.

    Vorbim aici de drepturile omului pana la urma (homosexualii fiind oameni la fel ca si heterosexualii).

    Nu e normal sa fim ascunsi ca soarecii, nu e normal ca un cuplu sa nu se poata casatori daca asa vrea, nu e normal sa existe orientare sexuala normala si anormala in mintile oamenilor. Trebuie sa existe egalitate.

  29. Wow… microfoanele se misca pe un stativ de flori. Iar tipele alea nu au ce cauta acolo. Sunt complet nepregatite.

     

  30. Intr-adevar, atat Daniela, cat si Iustina au avut ceva probleme de exprimare. La Daniela este de inteles: are 20 si ceva de ani si nicio experienta cand vine vorba de conferinte de presa, dar Iustina este altfel. O cunosc inca de pe vremea cand lucram la Accept si era extrem de coerenta. Poate emotiile au fost mult prea mari. Cu putin exercitiu, ambele ar putea fi mult mai bune. Insa SMOG are dreptate: din afara se vede urat, ca o conferinta facuta pe genunchi, cu oameni nepregatiti, care nici macar nu stiu ce pozitii ocupa in organizatie: Vezi ezitarea lui Buhuceanu atunci cand este introdus de Mircea Toma.
    Partea buna: Florin Buhuceanu. Din punctul meu de vedere, Florin este un vorbitor excelent. Daca ar vorbi pentru toti, ar fi si mai bine!

  31. Adevarul este ca nici un om cu tigele pe casa nu si-ar asuma un asemenea rol public in Romania. Exista foarte multe implicatii atat sociale, personale cat si politice.

    O persoana poate reprezenta si face lobby cu succes pentru o cauza daca are finantare – insa cele mai importante sunt finantele proprii. O persoana, cel putin in momentul de fata, risca foarte mult sa-si asume o asemenea functie publica prentru ca nu cunoaste urmarile sau felul in care aceasta decizie va impacta capacitatea individuala de a produce. Iar un om fara o imagine mai buna decat cea a majoritatii nu reprezinta o aspiratie.

    Drepturile omului sunt defapt o componenta si o comoditate a elitismului. Dat fiind regimul socio-economic mondial actual, doar un mic procentaj de entitati sunt capabili sa gestioneze si reprezinte aceasta cauza.

    Este foarte dificil sa discuti despre pacea modiala, depturile omului, impacturi sociale, etc. fara un costum …Channel (sau echivalent) – si o sa sune parvenit ceea ce spun – insa o persoana care intelege conduita si circumstanta unui conflict trebuie sa adopte o anumita pozitie. Pozitia este asigurata de finante personale sau obtinute.

    Pana cand drepturile homosexualilor nu vor devenii o prioritate pentru UE, acestia nu le vor avea. Homosexualii au drepturi in alte tari vestice pentru ca schimbarea a fost una interna si mai ales voita, nu impusa de catre o oganizatie sau uniune. Singurul motiv pentru care homosexualii romani au briza de drepturi pe care o au este strict o urmare a unor conditii minime necesare pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.

    Asadar soarta societatii este in mana poporului roman. Ma opresc – imi este teama sa gandesc mai departe.

  32. Florin Buhuceanu e foarte coerent si nu se lasa intimidat. La fel era si Cristi Branea, pe vremea cand era la PSI. Mi-aduc aminte de o emisiune in care s-a descurcat foarte bine. De oameni de genu’ are nevoie comunitatea.

    Intr-o dezbatere, un comunicat de presa etc, nu e loc de balbe, de oameni usor de intimidat etc. Si nu merge cu vesnicul “faceti voi daca nu va convine”. Se poate angaja o persoana prezentabila careia sa ii merga mintea si sa stie ce sa spuna… de aceea s-a inventat purtatorii de cuvant.

  33. Robert, cred că greșești un pic, crezând că azi nu există discriminare în legătură cu negri sau cu femeile sau cu homosexualii (în societățile dezvoltate). Există, însă nu mai este afișată în mod fățiș, ceea ce mi se pare puțin … „periculos” pentru ambele părți…

    Problema este într-adevăr legată de educație și de principiile cu care oamenii au crescut încă de mici copii. Dar asta nu se schimbă așa, de pe o zi pe alta, și mai ales nu se schimbă cu forța, la fel cum incidentul de la MȚR nu poate schimba percepția homosexualilor asupra vieții lor, ci poate doar să amplifice astfel de conflicte, care, până la urmă ajung să fie identificate ca și conflicte interioare.

    În legătură cu Serile Filmului Gay putem spune că nouă ni se pare o manifestare pur culturală și pur  normală, însă așa-zișilor „luptători”, apărători ai credinței și ai „valorilor sănătoase”, precum Noua Dreaptă sau B.O.R., li se pare un act de sfidare prin însăși prezența unui astfel de eveniment la Muzeul Țăranului Român, care țăran, se știe, a fost deprins încă din vremi străvechi, a avea o viață plină de „valori” și credințe, apropiate de valorile și credințele propagate de Biserica Ortodoxă.

    Din punctul meu de vedere, ar trebui ca reprezentanții Accept să înțeleagă aceste lucruri și să încerce a nu „săpa la temelia” unor astfel de lucruri moștenite în conștiința POPORULUI ROMÂN (un popor încercat de vreme și de alte nații, multe nații de „cuceritori”) prin astfel de evenimente, pentru că ele sunt interpretate ca fiind acte instigatoare. Nu condamn în nici un caz inițiativa unui astfel de eveniment precum SFG, însă tare mi-e teamă că organizatorii caută cu tot dinadinsul provocarea acestui fel de reacții din partea „celorlalte” organizații, cu care, e clar, ei vor să ducă o luptă. Nici acest lucru nu ar fi de condamnat dacă într-un final s-ar ajunge la discuții constructive, însă tare mi-e teamă că Accept-ul nu vrea altceva decât să „bage pe gât” românilor o altfel de mentalitate, fără prea multe compromisuri, fără prea multe argumente și într-un timp foarte scurt, pentru simpla bifare pe o listă de target-uri, pe care le au de îndeplinit.

    Dacă trăim în România, lucru pe care nu îl putem schimba oricum foarte ușor, și dacă vrem să trăim în România, ar trebui să căutăm a înțelege mai multe lucruri despre mediul în care trăim. Care nu este nici pe departe foarte… tolerant. Mentalitatea acestui popor nu se poate schimba cu una cu două. Va trebui să avem răbdare să mai treacă 2-3 generații pentru ca mentalitățile oamenilor să se „coacă”, va trebui să NU luptăm agresiv, așa cum procedează „turma” de credincioși asmuțiți împotriva oricăror indivizi care sunt diferiți într-un fel sau altul de turmă și să ne punem mințile și viețile proprii în slujba toleranței, pe care tot noi o cerem cu atâta nesaț.

    Ei bine, se prea poate ca sub brațul ocrotitor al legilor și ideologiilor vest-europene sau americane, să ne supunem într-un final „adversarii drept-credincioși”, însă ura lor va crește și mai mult. Iar românii sunt un popor răbdător. Uniunea Europeană se prăbușește ca un colos cu picioare de lut, America se clatină și ea. Nu se știe ce va urma în viitorul apropiat. Se prea poate ca România să fie nevoită la un moment dat să se descurce cu propriile-i resurse. Și nu mi-aș dori să asist în acel moment la o răbufnire a urii acumulate de poporul român din cauza „plecării capului” în fața sabiei civilizațiilor vestice.

    Cred că mult mai constructiv ar fi să se realizeze compromisuri, să se organizeze întâlniri dese cu „adversarii”, pentru a se ajunge la un fel de compromisuri, care să nu lezeze nici o parte nici cealaltă și care să caute rezolvări de tipul „win-win situation”. Asta nu ar trebui să fie o luptă, pentru că, din start, „comunitatea” pleacă cu un mare handicap: numărul susținătorilor. Ca să nu mai vorbim despre faptul că mentalitățile homosexualilor nu sunt întotdeauna cele mai … fidele realității. Și cred că lucrul ăsta se poate vedea foarte clar și pe acest blog. Prima problemă de rezolvat ar trebui să fie mentalitatea noastră proprie, ca indivizi. Până nu ne vom împăca cu noi înșine, nu avem dreptul de a ne ridica privirile către alți… obsedați de anumite idei. În momentul în care ne rezolvăm toate problemele individuale, abia atunci vom avea puterea de a spune și de a face ceva care va construi și nu va distruge.

    Cel mai bun compromis, din punctul meu de vedere, deocamdată, ar fi să renunțăm la sfidare, la reacții agresive (ideologic vorbind), pentru că astfel s-ar putea relaxa atmosfera, cel puțin, și se poate discuta altfel.

    Și apoi, marile probleme ale României și ale lumii, în general, nu sunt reprezentate (numai) de intoleranță. Avem probleme mult mai grave de rezolvat. Au trecut acele perioade în care se făcea pușcărie pentru faptul că doi bărbați se iubeau. Cu ajutorul Accept, da, însă înclin să cred că mai mult cu ajutorul și la inițiativa organizațiilor din țările civilizate. Membrii Accept au fost doar cei care au răspuns apelului din exterior, au primit instrucțiunile, susținerea, materialele și resursele necesare pentru a schimba legislația. Le sunt profund îndatorat reprezentanților Accept (pentru dreptul de a ține un băiat de mână pe stradă sau de a merge într-un club „de profil” fără a face pușcărie – ceea ce este un lucru MARE), însă trăim în prezent, trăim într-o țară total diferită de vestul Europei și trebuie să ne adaptăm mentalității și capriciilor românilor pentru a putea schimba ceva pentru viitor.

    Nu se poate face nimic cu forța pentru simplul motiv că, de exemplu, la evenimentul al cărui subiect îl constituie prezentul articol, raportul de forțe este inegal. „Adversarii” homosexualității nu atacă decât în gașcă, agresiv, pentru că altfel le este teamă. Am mai spus pe undeva că acest mod de a se impune seamănă cu comportamentul hienelor și nu cred că am greșit. Iar hienelor nu prea ai ce le face, până nu iei fiecare hienă în parte să îi explici că prada ei nu este neapărat o pradă, un lucru pe care îl poate vâna. Dacă încerci să reacționezi agresiv, aflându-te în mijlocul turmei de hiene, nu te alegi decât cu carnea sfâșiată. Mereu mă întreb de ce nu mă ia o astfel de hienă niciodată la rost, „1 on 1” acum se spune, NICIODATĂ. Și am ajuns la concluzia că și hienelor le este teamă atunci când sunt singure. Dacă luăm această teamă la puricat și încercăm să o înțelegem, și mai apoi să ajutăm hienele să își depășească această teamă… atunci totul devine mult mai simplu. De exemplu, pe parcursul videoclipului de mai sus, la un moment dat, unul (care pare cam beat criță in vino veritas) strigă ceva de genul „mergeți și manifestați-vă în cluburile voastre, nu veniți peste noi”. Iată, deci, una din temerile hienelor: aceea că ar putea fi „molipsiți” cu homosexualitate, că nu ar rezista tentației. Din cauza asta, mult mai bună ar fi prezentarea studiilor de specialitate care s-au realizat prin țările civilizate, care atestă faptul că homofobia este nimic altceva decât homosexualitate reprimată. Dacă îi faci să înțeleagă aceste lucruri, vor înțelege mai multe despre ei înșiși, și astfel, temerile lor ar dispărea, conflictele de acest fel ar dispărea.

    Amin. 🙂

  34. Deci treaba e asa. Deja suntem 2-3 care ne-am propus ca intr-o duminica sa boicotam slujba de la vreo biserica. Cine se baga!?

    Repetitii cu I will survive si steag rainbow obligatoriu!

  35. Foarte interesant, fireman… deci daca le spunem homofobilor ca ei de fapt sunt ceea ce urasc, ei o sa se relaxeze brusc si o sa ne pupam?

    Sunt de acord ca trebuie sa se ajunga la un compromis, doar ca mi se parea destul de rezonabil cel propus de parte LGBT. Oare ce compromis ar fi acceptat de niste oameni care isi doresc sa nu existam?? Nici obiectul acestui protest al extremistilor nu a fost filmul (care a rulat linistit in cinema si la tv fara sa se sperie nimeni) si nici faptul ca era locul nepotrivit (la Noul Cinema al Reg Roman au rulat filme mult mai provocatoare de atat si din nou, nu s-a abatut niciun taran roman de la traditie). Nu, protestul a fost impotriva homosexualilor, impotriva construirii unei identitati, impotriva informarii oamenilor.

    Poate tu esti un om mai bun, dar eu unul nu pot sa pun botul la autovictimizarile ridicole ale bisericii sau ale extremistilor. N-o sa-i mangai niciodata pe crestet pe intolerantii care se plang ca-i agresez cu existenta mea.

  36. Stai, Robert, sa termine astia catedrala ca sa putem prelungi marsul pana in naosul lor.

    “We’re queer and we’re here!”

  37. @ Robert – ideea ta nu este una benefica pentru circumstantele actuale. Ar provoca mai mult rau decat bine. Sfatul meu este sa nu mergi cu ideea aceasta.

  38. Robert, esti constient ca in acel moment politistii ar gasi imediat prilej de a da amenzi. Politia romana nu ii va proteja niciodata pe gay. Nu am auzit pana acum de vreun caz rezolvat referitor la infractiuni contra lgbt.

  39. Sunt foarte multe de spus despre tacest subiect. Eu vreau doar să spun că sunt uşor dezamăgit de calitatea participanţilor şi de pregătirea lor în vederea acestui eveniment. Să explic:

    Era de aşteptat un asemenea atac , aşa că nu pricep de ce nu a fost pregătită o reacţie ALTA decât strecurarea afară unul câte unul (eventual cu geaca în cap). Cretinii cântau imnul, ai noştri trebuiau să cânte piesa aia a Loredanei de exemplu. Mai tare decât ei şi să mai şi fluture eşarfe multicolore. Ăia ne strigau de moarte, trebuia să li se răspundă de dragoste ( carnală gen ” futu-vă-n…”, glumesc evident)  Ei au venit 50 , elgibiteii erau 40, trebuia în 10 minute să mai vină 100, ăi mai musculoşi activii, direct din fitness center.

    Aud că se strâng ” două-trei plângeri penale”  W T F !!!!!  Păi ai curaj să te duci la Serile Filmului Gay la MŢR şi nu te ţine să faci plângere penală dacă ai fost agresat?  Începe să mi se facă dor de Naomi…

    Nu am pretenţia că eu aş fi fost mai curajos. Cu siguranţă sunt mai consecvent.

     

  40. Robert, ar fi inutil. Nu Biserica e baiul sau slujba de duminică.  Dezaxaţii ăia folosesc Biserica şi Crucea doar ca pretexte. NU credincioşii de duminică, cei pe care cu graţie vrei să-i tulburi, sunt  ăia de la MŢR .

  41. Smog plănuia naiv ca la vederea torţelor să urce în primul avion .  Biet copil,  când apar torţele e deja prea târziu, avioanele care mai pleacă au ca destinaţie Afganistan, Nigeria, Rusia.

  42. RobertG ~ (re: #36)

    Tocmai pentru că exisă o istorie a segregării oamenilor pe diverse criterii (gen, rasă, religie etc.) putem desprinde anumite concluzii cu privire la fenomenul discriminării. Ceea ce susțineam în comentariul anterior (#22) era, în principal, faptul că orientarea sexuală nu trebuie privită ca fiind generatoare de grupuscule și “minorități” care trebuie apărate în fața unei majorități fără orientare (sau a cărei singură orientare este “normalitatea”). Dacă avem ceva de învățat din succesele mișcarii feministe și din metodele folosite în mișcarea de eliberare a populației de culoare, ca să nu mai vorbim de modalitățile de apărare a libertății de conștiiință (religioasă), numitorul comun al acestora este refuzul de a acționa din poziția umilă și resemnată a minoritarului care cere drepturi și protecție majorității, pe considerentul că și minoritarul este om.

    A cere drepturi înseamnă a recunoaște într-un fel că nu le ai. A cere respectarea unui drept (în speță, dreptul la egalitate) presupune recunoașterea implicită a faptului că acesta nu ți se cuvine de drept, sau că acordarea lui este un favor legislativ făcut celor puțini și nereptățiți. Or, nu despre așa ceva este vorba. Dacă mă pun în față în autobuz nu o fac pentru că am dreptul de a sta acolo, nu pentru că vreau să gust și eu din pâinea privilegiatului, nici pentru că vreau să pot sta oriunde, ci pentru că pot oricând ocupa locul liber, oriunde ar fi acesta.

    Nu trebuie apărat stindardul care ne este pus în brațe de majoritate. A ieși în față și a recunoaște “sunt gay” sau “sunt diferit” nu poate fi un act de eliberare tocmai pentru că înseamnă totodată acceptarea gardului împrejmuitor prin care o majoritate (pe care nu o înțelegem ca atare) ne limitează, ne separă și ne definește ca ciudățenii și ca deviații de la normalitate (sau, în cel mai bun caz, ca variante ale normalului). Noi suntem cei care definim normalitatea, atâta vreme cât nu acceptăm ca alții s-o definească pentru noi.

    Problema proiecței eșuate de la Muzeul Țăranului Român nu este existența grupului de presiune căruia, în baza accesului liber și gratuit stipulat de organizatori, nu i s-a îngrădit accesul în sala de cinematograf, cu toate că se cunoștea intenția boicotării evenimentului. Nu s-au făcut legitimări la intrare și nici nu au fost selectați spectatorii pe baza declarației de apartenență sexuală, ceea ce a fost absolut corect. Însă umbra evenimentului a fost încă de la început mai mare decât dimensiunea evenimentului în sine, organizarea sa fiind de la început făcută cu frica de anunțatele riposte. Mie vitejia asta tremurată – care face ca organizarea evenimentului să  pară mai degrabă un protest avant-la-lettre decât o acțiune culturală ca oricare alta – mi se pare puerilă și de prost gust, la fel ca și folosirea ostentativă a numelui Ambasadei Statelor Unite în România (ca și cum manifestarea s-ar fi bucurat de protecția unui înalt patronaj și n-ar fi trebuit cu nicun chip deranjată).

    Dacă ar fi fost destui spectatori de bună-credință, fără îndoială că și drept-credincioșilor cu gură mare le-ar fi scăzut entuziasmul de a protesta. Dar cum ei erau oricum singurii spectatori… Sigur, se pune problema de ce a lipsit “comunitatea” LGBT de la un eveniment “cu adresă”.

    Păi, în primul rând pentru că marketing-ul a dat impresia un eveniment cu circuit închis, adică destinat în primul rând “minoritarilor”,  o categorie din care – subliniez încă o dată! – niciun gay sau lesbiană nu vrea să facă parte. (Sper ca măcar acum organizațiile care apără drepturile homosexualilor să înregistreze o dată pentru totdeauna acest refuz justificat al oamenilor – uniți doar printr-o preferință sexuală, nu printr-o pretinsă apartenență la o “cultură” LGBT – de a fi incluși laolaltă într-o oală care fierbe la foc mic și care se numește “minoritate sexuală”.)

    În al doilea rând, absența destinatarilor de la adresă se datorează exploatării excesive (și aproape obsesive) a spectrului iminent al unor proteste, trâmbițate cu mult înainte ca organizarea să fi fost pusă la punct, aproape ca un motto sau ca un mission statement al întregii acțiuni. Potențialilor curioși de queer cinema le-a fost pur și simplu tăiat elanul prin “politizarea” (desigur, de factură ONG-istă, nu propriu-zis politică) a evenimentului. Nu te duci la o proiecție de film știind că acolo se vor strânge televiziunile, protestatarii și megafoanele, ca la circ. (Las la o parte faptul că filmul, deja difuzat de TVR, nu avea potențialul de succes al unei premiere, sau măcar al unui film de circulație restrânsă.)  Ar fi fost bine de știut că șacalii nu deschid gura decât atunci când sunt siguri că pot încolți prada, bine timorată dinainte. Or, la timorarea auditoriului (rămas acasa) au contribuit din plin temerile emanciparde ale organizatorilor înșiși. Când locația aleasă e un gănguleț obscur (în ciuda pretențiilor sale elitiste), așa cum e sala de la M.Ț.R., e ca și cum ai invita iepurii în vizuina vulpii. În acest caz, declarația de emancipare seamănă mai degrabă cu o retragere în carapace de care populația gay nu prea e curioasă.

    Pentru că asta e într-adevăr problema. De ce acolo nu s-a dus nimeni? Eu, tu, noi și ceilalți – unde au fost cu toții? Cum de-a rămas spațiul liber pentru linșaj?

    Nu vreau să aud, iarăși, în chip de răspuns, obișnuitele autoflagelări “comunitare” pe tema lipsei curajului, a mentalității de șobolan etc. Lumea nu iese la înaintare nu pentru că i-ar fi frică de coming-out sau de forțarea acestuia, ci pentru că nu vede rostul unei asemenea abordări belicoase, de genul scoaterii dormitorului în stradă. Poate părea paradoxal, dar “comunitatea” tânjește tot după normalitate, la fel ca majoritatea. Dați gay-ilor înapoi normalitatea furată – asta e tot ce-și doresc, pentru că toate demersurile centrate pe autonomizarea comunității homosexuale nu duc de fapt decât la… atomizarea acesteia. Dezavantajul abordărilor de tip organizațional în acest domeniu este că ele depind în mare măsură de întreținerea unei false percepții de identitate de grup, de care toată lumea fuge.

    Putem fi oare, nu homosexuali și heterosexuali, ci sexuali-și-atât ?

    😎

  43. Robert, eu nu făceam trimitere la faptul că Adrian Năstase ar fi gay, ci la faptul că a abolit articolul 200, adică a dat un foarte important drept homosexualilor. Sigur, era impus de UE, dar populația tot pe el cred că l-a perceput ca „vinovat”.

  44. Mare parte din populatie nu face diferenta dintre gura si cur. L-au ars de viu, de la “bombonel” la zdup.

  45. @Avocatus,

    pai daca asa ceva s-ar intampla, iti dai seama ca pe viitor, cred ca fiecare biserica va pune pe cineva sa verifice la intrare pe fiecare daca e gay sau nu. 🙂

  46. @RobertG

    Mie imi place ideea. Cine face chestia asta cu siguranta intra in istoria LGBT. Peste 100 de ani cand vor invata copiii nostri gay despre istoria gay a parintilor lor gay, in scolile lor gay, din manualele lor gay cu siguranta vor citi despre asta. 😀

  47. Nu, pe bune, gata cu articolele, nu mai vreau :(. Daca mai citesc comentarii homofobe, ma incurc cu toate pizdele homofobilor, dupa care le parasesc, sa ramana cu inimile frante, numai sa ma razbun pe societatea asta. :p

  48. Pentru toată lumea care stă și cârcotește de pe margine și care așteaptă minuni salvatoare de la alte organizații. Puneți mâna și faceți voi ceva. Faceți grupuri, faceți proteste, strângeți bani, mai lăsați Romeo și activismul de canapea.

  49. Victor, eu nu aştept minuni salvatoare. Ci consecvenţă, mai mult profesionalism şi inteligenţă practică. Şi îmi consider aceste exigenţe îndreptăţite de apartenenţa la categoria pe care ong-ul de care e vorba declară că o reprezintă/promovează/protejează/educă. În clipa în care Accept va începe să se adreseze altora, voi abandona orice aşteptări de la ei.

    Iar faza cu “decât să comentaţi mai bine puneţi mâna şi faceţi”  e slabă. E ca şi cum ai avea de reproşat unui stomatolog o carie prost tratată şi el ţi-ar răspunde “dacă eşti aşa dăştept obturează-ţi tu canalul”.

  50. ‘Baietii destepti’ care au apartinut unui sistem foarte bine pus la punct si care au invatat dupa revolutie sa profite de acel sistem in folosul propiu, ba chiar au reusit sa dezvolte acest sistem inglodand[incorporand] orice om indiferent de pozitie care intr-un fel sau altul folosea sistemului, adica, Lor.
    Ba mai mult, au reusit performanta naucitoare sa aseze sistemul lor peste orice alt sistem/me existent/e, punandule la lucru bineinteles, tot in folosul propiu.
    Au schimbat legile, regulile, regulamentele, ba chiar si schimbarea perceptiei corectitudinii, transforman moralitatea unui intreg popor.
    Popor care fie vorba intre noi, cei care inca mai putem intelege cum stau lucrurile in fapt si vedem clar cum decade acest popor.
    Totul este conceput sa ne indobitoceasca, sa ne produca frica insecuritate, sa incetam sa rationam, ba chiar sa nu gandim decat la’ ce bani am sa platesc chirie, intretinere, lumina, cablu, etc. si teama ca poate luna viitoare ajungi pe strazi.
    Nu imi aduc aminte din nici o poveste a bunicilor care au trait razboiul, foametea, comunismul sa se ajunga sa simta atata batjocura, umilinta, mitocanie, frica la tot pasul ca acum.
    Ce legatura are asta cu subiectul?
    Pai are, aici traim toti si cand facem parte din sistem pentru varii avantaje devenim slugi servile ale sistemului, iar atunci cand devenim oponenti ai sistemului pentru ca nu mai suportam, ori ne arunca sistemul ca nefolositori, brusc capatam coonstiinta si carcotim.

    Si nu am vazut roman care sa nu poata fi corupt de sistem.

  51. Am gasit recent pe internet o ¨scrisoare deschisa¨ redactata de ¨iubitori ai neamului romanesc¨ in care semnatarii isi exprima indignarea vizavi de proiectia la Muzeul Taranului a unui film de ¨propaganda homosexuala¨. Desi ar fi trebuit poate sa ma deprime, scrisoarea m-a facut mai degraba optimist – citind lista semnatarilor, ma temeam ca voi da peste nume de straluciti intelectuali romani – Manolescu, Cartarescu, sau macar Plesu. Nici vorba, am recunoscut exact trei nume din cele peste o suta – doi dintre ei oameni de arta, nu foarte cunoscuti, dar totusi OK. Al treilea, surpriza, un fost coleg de facultate, un tip cam zapacit si instalat, profesional vorbind, in cea mai dulce mediocritate – acesta din urma e pus chiar in partea de sus a listei, cum se si cuvine de fapt (tipului asta de fapt i-am spus despre orientarea mea, stire la care a reactionat destul de urat, dupa care am rupt legatura).

    http://irinamonica.wordpress.com/tag/muzeul-taranului-roman/

Comments are closed.

Vezi si...

Ce aşteptăm de la DarkQ.net?

Când, cu mai mult de un an în urmă, am dat Gay pe Google, primul care a apărut pe listă a fost acest blog, „dedicat comunităţii gay”. Cel puţin pe monitorul meu e primul. Ştiam de ACCEPT, am intrat pe site, dar mi s-a părut rigid, rece, conformist, ca la...

Articole din aceeasi categorie